توجه به درمان،بخش مهم سیاست‌های رفاهی دولت/بیمه ایرانیان در شهرهای کوچک و حاشیه‌نشین بخوبی اجرا می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یک بخش مهم از سیاست‌های رفاهی دولت را توجه به درمان اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، علی ربیعی در مراسم افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی نورآباد، گفت: یکی از سیاست‌های دولت و گرایش آن توجه به مناطق کمتر برخوردار است. همچنین یک بخش مهم از سیاست‌های رفاهی دولت توجه به درمان است.

او با بیان اینکه مسئله درمان به عنوان پروژه بزرگ اجتماعی دولت درطرح تحول سلامت مطرح است و در برنامه‌های اصلی دولت قرار دارد، افزود: در سازمان تامین اجتماعی با توجه به اینکه ۴۰ میلیون ایرانی تحت پوشش هستند، سیاست گسترش مراکز درمانی ما به سمت حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک استوار شده است.

ربیعی افزود: در سفر امروز به لرستان همزمان دو مرکز درمانی در شهرهای نورآباد و پلدختر افتتاح و به بهره برداری رسیدند. این دو مرکز نیازهای اولیه مردم را مرتفع خواهند کرد. در این مراکز پزشک عمومی، آزمایشگاه، مامایی و ... به مراجعین خدمات ارائه می‌کنند.

ربیعی با بیان اینکه برنامه داریم این مراکز را ارتقاء دهیم، گفت: خوشحالیم که سیاست‌های وزارت، الان به ثمر می‌نشیند. گسترش مراکز درمانی در شهرهای کوچک از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است.

او با بیان اینکه بیمه ایرانیان در شهرهای کوچک و حاشیه‌نشین بخوبی اجرا خواهد شد، ادامه داد: سیاست تعمیق بخشیدن خدمات به مناطق حاشیه‌ای را در لرستان نیز دنبال کرده و خواهیم کرد.

ربیعی همچنین در حاشیه افتتاح پروژه های بیمارستان تامین اجتماعی استان لرستان، افزود: در کل کشور 80 بیمارستان و 270 مرکز درمانی داریم که خدمات مستقیم را به مردم ارائه می‌دهند. مسئولیت خدمات‌دهی به بیش از 40 میلیون ایرانی را در سازمان تامین اجتماعی برعهده داریم.

ربیعی با بیان اینکه فرانشیز در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی صفر است، افزود: امروز در لرستان حضور پیدا کردیم تا پروژه‌هایی را افتتاح کنیم.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از اصول اقتصاد مقاومتی کاهش نابرابری‌هاست، تاکید کرد: لرستان جزو استان‌هایی است که باید نابرابری‌ها در آن به حداقل برسد. در این استان سالانه 300 میلیارد تومان ما به التفاوت دریافتی و هزینه‌ها را داریم که باید برای رفع این فاصله و ارائه خدمات بهتر این مبلغ را تزریق کنیم.

ربیعی افزود: در این سفر دو روزه به لرستان شش مرکز درمانی، رفاهی و یک مرکز NICU (اطفال) و اورژانس بیمارستان افتتاح شده است. با افتتاح اورژانس بیمارستان 22 تخت به مجموع تخت‌های استان اضافه شد.

20106

کد خبر: 663902

وب گردی

وب گردی