نوربخش:تمام بدهی‎های تامین اجتماعی به داروخانه‎ها پرداخت شده است ،هیچ دانشگاهی طلبی از ماندارد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: باوجود همه مشکلات، تمام بدهی‎های ما به داروخانه‎ها پرداخت شده است و هیچ دانشگاهی نیز طلبی از سازمان تامین اجتماعی ندارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر سید تقی نوربخش در جلسه اقتصاد مقاومتی استان لرستان افزود: امروز سه پروژه در استان به بهره‌برداری رسید که نشات گرفته از راهبرد دولت است.

او اضافه کرد: دولت قصد دارد در ادامه برنامه‌های هفته تامین اجتماعی۴۰ پروژه در ۱۸ استان را راه‌اندازی و یا آغاز کند که تمامی آنها در مناطق محروم کشور هستند. دیروز پروژه عکس‌برداری در آبادان و امروز پروژه‌هایی نیز در اهواز، پلدختر و نورآباد را داشته‌ایم.

نوربخش از رویکرهای دولت، عدالت در عرضه خدمات را برشمرد و افزود: در تهران دیگر پروژه‌ای برای توسعه نداریم و تنها نگاه دولت به سمت مناطق محروم و توسعه نیافته است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد کرد: وفای به عهد از تاکیدات دولت روحانی است و در این راستا سال ۹۳ کلنگ مرکز درمانی پلدختر را زدیم و قول دادیم بعد از ۱۴ ماه به بهره‌برداری برسد که البته در ۱۱ ماه این امر محقق شد. در نورآباد نیز از سال ۹۰ پروژه آغاز شده بود که تنها ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در یک سال به اتمام رسید و تجهیزاتی که در این مرکز وجود دارند، حقیقتا در تهران هم نیست. در آنجا دندانپزشک و داروساز نداشتیم که امسال جذب شدند.

وی با بیان اینکه دولت وعده‌ای که می‌دهد به آن عمل می‌کند، ادامه داد: تعهدات این دولت همگی کارشناسی شده و با برنامه‌ریزی هستند که در نهایت به اتمام نیز می‌رسند. در آبادان نیز بیمارستانی سال ۹۳ شروع شده بود که در خرداد سال آینده افتتاح خواهد شد.

نوربخش با بیان اینکه در لرستان ۴۰ درصد تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که این تعداد ۷۲۰ هزار نفر می‌شوند و ۵۰ درصد جمعیت شهری نیز تحت پوشش ما هستند، گفت: حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سال، منابع سازمان است که هزینه می‌شود. ۷۲۰ میلیارد تومان هزینه‌های بیمه‌ای و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های درمانی ماست. ‌ در لرستان تنها یک شهرستان فاقد مرکز درمانی است و ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد و وصولی از استان‌های دیگر است که به این استان می‌آید.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: علی‌رغم همه مشکلات، کلیه بدهی‌های ما به داروخانه‌ها پرداخت شده است و هیچ دانشگاهی نیز طلبی از سازمان تامین اجتماعی ندارد. طلب پزشکان و مراکز تخصصی نیز تا بهمن ماه پرداخت می‌شود.

او افزود: در طرح تحول سلامت حدود ۷۸ درصد هزینه‌های درمان توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شود و در نبرد تمام عیار اقتصادی، ما سنگر اول خط دفاعی هستیم. بدون کمک دولت و اقتصاد متکی به نفت کار می‌کنیم که این مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است. ۵۲۰۰ میلیارد تومان بابت ایفای قرارداد پرداخت می‌کنیم که ۳۴۰۰ میلیارد تومان مستمری، ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای درمان، ۲۱۰ میلیارد بیمه بیکاری در ماه می‌پردازیم و ۲.۵ برابر کل این مبالغ بابت هزینه‌های لجستیک پرداخت می‌کنیم.

نوربخش افزود: ما ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مستمری بگیر تامین اجتماعی داریم که تامین درمان، عصا و عینک آنها را نیز بر عهده داریم. تولید سازمان تولید امنیت است که از حاشیه خارج شده و در حال حاضر به خدمت رسانی به مردم می‌پردازد.

نوربخش همچنین در حاشیه افتتاح پروژه‌های تامین اجتماعی استان لرستان با بیان اینکه 6 پروژه در این سفر به بهره‌برداری رسیده است، افزود: راهبرد اصلی دولت در بهره‌برداری از پروژه‌ها و قول‌هایی که به مردم می‌دهد؛ تبلورش در پروژه‌هایی است که در استان افتتاح می‌شود.

او با بیان اینکه راهبرد اصلی دولت عدالت در توزیع خدمات است، افزود: توسعه مراکز درمانی طی دو سال اخیر با جهش چشمگیری روبرو بوده است و به دنبال آن در استان نیز پروژه‌هایی در نورآباد، خرم‌آباد، پلدختر و دورود افتتاح شد تا بخشی از آلام مردم رفع شود.

نوربخش گفت: در دولت تدبیر و امید وعده‌ای داده نمی‌شود مگر اینکه اجرایی شود. علاوه بر افتتاح فیزیکی پروژه‌ها به ارتقای کیفیت پروژه‌های درمانی نیز توجه می‌شود؛ چراکه این مهم نقش کلیدی در ایجاد امنیت اجتماعی و بالا بردن رضایت مردم دارد. سالانه صد میلیون سرویس سرپایی در کشور انجام و همچنین یک میلیون نفر از خدمات بستری استفاده می‌کنند که این یک سوم کل خدماتی است که بیمه شدگان تامین اجتماعی نیاز دارند و دوسوم خدمات خرید خدمت می‌شود.

او گفت: 10 درصد تخت‌های بستری متعلق به تامین اجتماعی هستند و در شرایط کنونی این سازمان بدون اینکه باری بر دوش دولت داشته باشد، وظیفه خطیری در جهت ارائه خدمات به مردم دارد. در لرستان 1300 نفر همکار در بخش‌های درمانی و بیمه‌ای داریم و توانستیم یک مرکز ورزشی برای آنان راه‌اندازی کنیم.

نوربخش در ادامه با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید، اضافه کرد: علی‌رغم اینکه مشکلاتی بر اقتصاد کشور تحمیل شده، اما این دولت به قول‌های خود عمل کرده و موفقیت‌هایی را در مذاکرات برجام داشته و قطعا آینده بسیار روشنی پیش روی اقتصاد کشور و ارتقای معیشت مردم وجود دارد.

20106

کد خبر: 663905

وب گردی

وب گردی