اعزام نیرو و بالگرد برای اطفای حریق سرکش/از روشن کردن آتش در مناطقی که پوشش گیاهی انبود دارد خودداری کنید

فرمانده یگان حفاظت سازمان‌ جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اعزام نیروهای کمکی و بالگرد به منطقه سرکش گیلان‌غرب به منظور اطفای حریق خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سرهنگ قاسم سبزعلی با اشاره به شروع آتش‌سوزی جنگل‌ها در منطقه سرکش در گیلان‌غرب از ساعت 9 صبح امروز، افزود: به علت صعب‌العبور و کوهستانی بودن این منطقه اطفای حریق تاکنون به درازا کشیده است و هموز هم ادامه دارد.

او با بیان اینکه اعزام نیروهای کمکی و بالگرد به منطقه به منظور اطفای حریق انجام شده است، گفت: با توجه به گرم شدن هوا و افزایش گردشگرها و حضور بسیار مردم در عرصه‌های طبیعی برای تفریح تشدید حریق صورت می‌گیرد و از شهروندان تقاضا داریم به محض مشاهده آتش‌سوزی در مناطق آن را به شماره تلفن 1504 گزارش دهند تا از آسیب مناطق جنگلی و مرتعی کشور جلوگیری شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان‌ جنگل‌ها تاکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم از روشن کردن آتش در مناطقی که پوشش گیاهی انبوه دارند، خودداری کنند. همچنین از گذاشتن اشیای براق مانند شیشه جدا حذر کنند و تا قبل از اطمینان از خاموش شدن کامل آتشی که برای طبخ غذا روشن کرده‌اند از محل خارج نشوند.

به گفته سرهنگ سبزعلی، تاکنون در استان‌های اصفهان، همدان، گلستان و... آتش‌سوزی‌هایی به صورت پراکنده اتفاق افتاده که اطفا شده‌اند، ولی هنوز حریق در منطقه مشجر سرکش ادامه دارد که امیدواریم تا ساعات بعد به طور کامل اطفا شود.

20106

کد خبر: 663909

وب گردی

وب گردی