بزرگترین پالایشگاه پلاسمای خون در کرمان راه اندازی شد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو در سفر یک روزه به کرمان با حضور در استانداری موافقت خود را برای تولید محصولات زیست فناوری و راه‌اندازی پالایشگاه پلاسمای خون در کرمان با امضای تفاهم‌نامه‌ای اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا دکتر عباس پرداختی ظهر امروز، 31 تیرماه در حاشیه دیدار معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استاندار کرمان با بیان اینکه این موافقت نامه امروز ظهر به امضای استاندار کرمان، رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو، سردار چناریان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان رسید، افزود: در این توافق نامه دکتر دیناروند برای تولید محصولات زیست فناوری مانند انواع انسولین ومونوکلونال آنتی‌بادی، استحصال مواد مخدر و همچنین راه‌اندازی بزرگترین پالایشگاه پلاسمای خون کشور در استان کرمان موافقت کرد.

او ادامه داد: در مراسم امضای این توافق‌نامه که در محل استانداری کرمان صورت گرفت، نمایندگان سرمایه گذار بخش خصوصی هم حضور داشتند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مراحل قانونی و اداری این توافق‌نامه با عنایت ویژه رییس سازمان غذا و دارو به انجام می‌رسد و دلیل اصلی این اقدام هم همسویی کامل فناوری‌های حوزه سلامت با اصول اقتصاد مقاومتی است.

پرداختی گفت: امضای این توافق‌نامه فرصت مناسبی برای ارتقای سطح دانش فنی و مباحثی مانند اشتغال‌زایی و به کارگیری نیروی متخصص بومی و همچنین انتقال فناوری از شرکت‌های معتبر بین‌المللی به استان است.

105105

کد خبر: 663926

وب گردی

وب گردی