آغاز فاز نهایی  آموزش 30 هزار راننده آژانس پایتخت

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، از آغاز فاز نهایی آموزش ۳۰ هزار راننده مؤسسات کرایه خودروی پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، سید محمدمهدی میرزایی افزود: فاز نخست آموزش رانندگان مؤسسات کرایه خودرو در قالب آموزش ۱۷۰۰ نفر از مدیران مؤسسات تهران، ری و شمیرانات انجام شد و فاز دوم این دوره آموزشی به آموزش ۳ هزار نفر راننده آژانس ری اختصاص داشت.

او با اشاره اینکه در فاز سوم این دوره آموزشی، ۳ هزار راننده آژانس شمیرانات مورد آموزش مفاهیم ترافیکی قرار گرفتند گفت: اکنون این پروژه آموزشی در آستانه برگزاری فاز چهارم جهت آموزش گسترده ۲۴ هزار راننده آژانس شهر تهران قرار دارد.

میرزایی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۷۰۰ مؤسسه کرایه خودرو در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران مشغول فعالیت هستند، گفت: با توجه به نقش مهم این مؤسسات در جا به جایی های درون شهری، برگزاری دوره های آموزشی برای تمام رانندگان شاغل در این بخش در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

در حال حاضر حدود ۱۷۰۰ مؤسسه کرایه خودرو در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران مشغول فعالیت هستند

او با اشاره به ضرورت تبیین و بازآموزی مفاهیم ترافیکی برای رانندگان وسایل حمل و نقل شهری، گفت: از آنجا که رانندگان شهری، شایسته ترین آموزگاران رفتارهای صحیح ترافیکی برای سایر شهروندان به شمار می روند، دوره های آموزشی برای این رانندگان از جمله رانندگان اتوبوس، تاکسی و سرویس مدارس برگزار شده و بازآموزی مفاهیم آموزش ترافیک برای رانندگان حمل و نقل بار و کالا، آموزشگاه های تعلیم رانندگی و رانندگان سرویس‌ ادارات نیز در مرحله برنامه ریزی قرار دارد.

میزرایی با بیان اینکه آموزش رانندگان مؤسسات کرایه خودروی شهر تهران بر اساس پهنه بندی ۵ گانه ترافیکی شهر تهران در دست انجام است،گفت: رانندگان این مؤسسات در ۵ پهنه غرب و شمال غرب، شمال و شمال شرق، جنوب و جنوب شرق، جنوب غرب و مرکزی شهر در حال آموزش هستند و پیش بینی می شود این طرح آموزشی تا پایان تابستان تمام رانندگان مؤسسات کرایه خودروی پایتخت را تحت پوشش قرار دهد.

او با اشاره به اینکه آموزش رانندگان حمل و نقل عمومی از مؤثرترین برنامه های آموزشی به منظور ایجاد تغییر در رفتارهای ترافیکی است، گفت: آموزش صحیح موضوعات ترافیکی و بازآموزی آن برای افرادی که به طور مداوم و مستمر در خیابان های شهر در حال عبور و مرور بوده و الگوی مناسبی برای سایر شهروندان در زمینه رفتارهای ترافیکی به شمار می آیند، از جمله اقداماتی است که به ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه کمک می کند.

معاون آموزش سازمان ترافیک در پایان با تأکید بر اینکه شرکت کنندگان در این دوره های آموزشی تحت آموزش دو ساعته موضوعات ‌روان شناختی، اخلاق حرفه ای و قوانین و مقررات ترافیکی قرار می گیرند گفت: رانندگان آژانس نیز مانند سایر رانندگان شهری ساعات طولانی از وقت خود را­ به جا به جایی شهروندان می پردازند و این قشر خدوم نیز از دید مدیریت شهری، الگوی رفتار ترافیکی به شمار می روند که می توانند در برقراری نظم و انضباط ترافیکی در پایتخت بسیار اثرگذار باشند.

105105

کد خبر: 664038

وب گردی

وب گردی