گام بلند «سامسونگ» برای ورود به صنعت خودرو

کمپانی سامسونگ برای حضوری فعال‌تر در صنعت خودروسازی جهان، بخشی از سهام شرکت خودروسازی BYD چین را خریداری خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری پرشین خودرو، براساس گزارشات و سرویس خبری رویترز، کمپانی ساسونگ با توجه به هدف گذاری‌های خود در صنعت خودروسازی، تصمیم دارد بخشی از سهام شرکت خودروسازی چینی BYD را برای گسترش کار خود خریداری کند. البته سامسونگ قصد دارد تنها سهام بخش وسایل نقلیه الکتریکی BYD را خریداری کند تا شرایط برای استفاده از تراشه‌های اختصاصی سامسونگ وجود داشته باشد.

سهم درخواستی سامسونگ از BYD هم طبق شایعات بعمل آمده، حدود 4 درصد اعلام شده است. چرا شایعه؟! به این خاطر که مذاکرات مربوطه در پشت درهای بسته صورت گرفته است و کمپانی سامسونگ و شرکت خودروسازی BYD تاکنون صحبتی از مقدار سهام واگذار شده نکرده‌اند، ولی BYD وجود چنین قراردادی را انکار نکرده است.

4 درصد از سهام بخش خودروهای الکتریکی BYD هم چیزی معادل 406 میلیون یورو است که اگر به دلار تبدیل کنیم، میشود چیزی حدود 449 میلیون دلار. هدف اصلی از خرید این سهام از سوی سامسونگ نیز میتواند به 2 دلیل باشد که در قسمتهای قبل به آن اشاره داشتیم، یکی داشتن فعالیتی بیشتر در صنعت خودروسازی جهانی و گسترش کار، و دیگری هم استفاده از تراشه‌های اختصاصی سامسونگ در خودروهای تولیدی BYD در آینده‌ای نه چندان دور که قطعا پیشرفته‌تر و مدرنیزه‌تر می‌شوند و نیاز به واحدهای پردازنده دارند.

خوب است بدانید که شرکت خودروسازی BYD یکی از برترین کمپانی‌های چینی در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی به شمار می‌رود که چند ماهی می‌شود محصولات تولیدی آن در کشور به فروش می‌رسد.

به طور دقیق‌تر، پس ازتوافقات هسته‌ای حاصله در بهمن ماه سال گذشته، شرکت داخلی "کارمانیا" وابسته به گروه خودروسازی کرمان موتور اقدام به ثبت قرارداد برای تولید و مونتاژ شاسی بلند BYD با کد S6 کرده که در حال حاضر حدود 90 درصد از خط تولید این خودرو در داخل کشور توسط کارمانیا و کرمان موتور فراهم شده است. گفتنی است که شرکت خودروسازی BYD همکاری با کمپانی خودروسازی دایملر و حضور در نمایشگاه خودرویی آمریکای شمالی را هم در کارنامه خود دارد.

601/401

کد خبر: 664088

وب گردی

وب گردی