تهران- ایسکانیوز: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بحرانی خواندن وضعیت آب در کشور خواستار تعجیل مسئولان برای واردات آب شد.

محمد اسماعیل‌نیا، نایب رییس اول کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد واردات آب گفت: بحث آب یک بحث جدی است و به نظرم باید واردات آب انجام شود چرا که ما کشور پهناوری هستیم و با این وسعتی نیاز به منابع آب بیشتری داریم.

وی در ادامه گفت: مشکل آب یک مساله جدی است و برای رفع این مشکل صرفا نمی توان به واردات آب اکتفا کرد بلکه باید الگوی مصرف اب به ویژه در بخش کشاورزی را اصلاح کرد و از هر سیستمی که می تواند مصرف را آب را بهینه کند استفاده کنیم.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به مخالفان واردات آب، تصریح کرد: مخالفان متوجه عمق مساله نیستند و مخالفت آن ها با واقعیتی که امروز با آن روبه رو هستیم مغایر است. واردات آب وقتی که به آن نیاز داریم مشکلی ندارد، ما تنها سه درصد آب شیرین داریم در حالی که برای 200 الی 300 سال آینده گاز داریم و بهترین راه حل برای امروز واردات آب و صادرات گاز به جای آن است.

اسماعیل نیا با اشاره به حمایت کمیسیون کشاورزی مجلس از این طرح افزود: ما سعی می کنیم تمام موانع را از سر راه این طرح برداریم.

وی در پاسخ به این سوال که کدام کشور را برای واردات آب مدنظر دارند گفت: کشور خاصی مدنظر نیست و می توانیم با هر کشوری در این حوزه وارد مذاکره شویم اما در گذشته با تاجیکستان تهاتر آب و گاز را انجام داده ایم.
کد خبر: 66410

وب گردی

وب گردی