دولت احمدی نژاد حتی برای قوه قضاییه احترام قایل نبود و دیدیم که وقتی مجریان قوه قضاییه برای اجرای قانون به روزنامه ایران رفتند، جوانفکر حتی اجازه نداد قانون اجرا شود و کار به درگیری کشید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آستان ،نماینده پیرانشهر با تاکید بر اینکه هر دولتی بر دولت بعدی تاثیر می گذارد، گفت: اگر عملکرد دولتی خوب باشد، دولت بعدی با آرامش بهتری کار می کند وهر دولتی که ناکارآمد باشد، بحران و بدبختی برای دولت بعد به ارث می گذارد.

رسول خضری در گفت و گو با خبرنگار آستان با اشاره به مشکلاتی که دولت احمدی نژاد برای دولت روحانی باقی گذاشت، گفت: احمدی نژاد آشفته بازاری درست کرده بود که هر دولتی را با بحران مواجه می کرد و اکنون دولت روحانی نیز درگیر جنجال آفرینی هایی است که احمدی نژاد انجام داده بود.

وی با ابراز تاسف از اینکه مشکلات کشور ما یک روز و دو روز نیست ،گفت: این مشکلات مربوط به دولت محمود احمدی نژاد است. احمدی نژاد به اندازه ای خود رای بود که قانون را به هیچ می گرفت و با صراحت بارها اعلام کرده بود که فلان قانون را اجرا نمی کند و حتی صحبتهایی می کرد که به تفکرات کودتا شباهت داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی با یادآوری برخی جملات احمدی نژاد، گفت: وقتی احمدی نژاد می گوید مجلس در راس امور نیست یا تاکید می کند که اعضای دولت حتی آنهایی که فاسد هستند،خط قرمز هستند، آیا اینها مصداق دیکتاتوری نیست؟

وی با یادآوری رفتار جوانفکر گفت: دولت احمدی نژاد حتی برای قوه قضاییه احترام قایل نبود و دیدیم که وقتی مجریان قوه قضاییه برای اجرای قانون به روزنامه ایران رفتند، جوانفکر حتی اجازه نداد قانون اجرا شود و کار به درگیری کشید.

خضری با اعلام اینکه بعد از پایان قدرت دیکتاتوری احمدی نژاد، قوه قضاییه توانست قانون را اجرا کند گفت: تاپایان دولت احمدی نژاد، رحیمی معاون اول باقی ماند و جوانفکر به کار خود ادامه داد تا اینکه با آمدن آقای روحانی، اینها بیکار شدند و قوه قضاییه توانست آنها را احضار و به جرایمشان رسیدگی کند.

وی با انتقاد از اجرای سلیقه ای قانون گفت: دیدیم که دولت یارانه ها را به چه صورت اجرایی کرد. احمدی نژاد بدون توجه به مفاد قانون، یارانه نقدی پرداخت کرد، سهم صنعت و دولت از یارانه نقدی را نادیده گرفت. با این وجود و برای آنکه برای دولت بعدی چالش درست کند، در روزهای پایانی دولت دهم از یارانه 250 هزار تومانی سخن گفت. شاید همه این موارد باعث شد تا لقب سلطان محمود یارانه ای را به او دادند.

نماینده پیرانشهر سیاست احمدی نژاد را ایجاد زمین سوخته برای دولت بعد عنوان کرد و گفت: احمدی نژاد مشکلات کمی برای دولت آقای روحانی ایجاد نکرد و شاید دولت چهار سال آینده نیز همچنان درگیر مشکلاتی باشد که احمدی نژاد برای کشور رقم زد.

وی با تاکید بر اینکه احمدی نژاد هشت سال بر قوه مجریه ریاست کرد و کشور را 50 سال به عقب برد، گفت: همین الان شرایط به زمان شروع فعالیت احمدی نژاد در سال 84 بازگشته باشد که هنوز هم دولت یازدهم تاوان مدیریت کیلویی دولتهای نهم و دهم را می دهد.

خضری با اشاره به اینکه احمدی نژاد اضافه کردن دشمانان، ایران هراسی و مشکلات فراوانی از باب تحریم های ظالمانه را برای کشور ما رقم زد، گفت: بسیاری بحرانهای دیگر را نیز در دولت سلطان محمود احمدی نژاد شاهد بودیم که شاید اگر دولت قبل از آقای روحانی خوب عمل کرده بود و طبق برنامه های پیشرفت راه و توسعه عمل کرده بود، شاید آقای روحانی این همه مشکل نداشت.

وی با اشاره به اینکه برجام کاربزرگی بود و برای کشور منافع بسیاری دارد، گفت: تازه توانسته ایم به دنیا ثابت کنیم که ایران جنگ طلب نیست و تفکر جنگ طلبی را احمدی نژاد در اذهان جهانیان علیه ایران ایجاد کرد که می توان در جملات وی موارد بسیاری از تهدید را پیدا کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی افزود: صهیونیست وحشت زیادی از کشور ما دارد و می خواهد ژاندارمی خودش را به کشورمان تحمیل کند و همین امر باعث می شود تا آمریکا علیه کشورمان به هر حربه ای متوسل شود و متاسفانه در این شرایط دولت احمدی نژاد بارها بهانه را به دست دشمنان ما می داد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا بنیانگذار داعش و گروههای تروریستی در خاور میانه است ،گفت: اکنون سگ دست آموز آمریکا و اروپا، دامن خودشان را گرفته و عملیات انتحاری انجام می دهند. در حالی که هدف تشکیل این تروریستها، مقابله با ایران اسلامی بود. ایران هرگز تفکر جنگ افروزی ندارد، اما رفتار و گفتار احمدی نژاد به نوعی بود که این تفکر غلط را در ذهن مردم ایجاد می کرد.

خضری با تاکید بر اهمیت برجام گفت: برجام به اندازه ای مهم است که اگر در هر کشوری صورت می گرفت، ظرف شش ماه توسعه و پیشرفت چشمگیری پیدا می کرد، اما چون کشور ما مورد غضب استکبار است و هنوز تاوان مدیریت بد احمدی نژاد را می دهد، هر چقدر دولتمردان ما خوب عمل می کنند، استکبار آمریکایی و اروپایی از بدی خودش دست بر نمی دارد.

205/201

کد خبر: 664125

وب گردی

وب گردی