انتخابات سال آینده در شهر ری به صورت مستقل برگزار نمی شود

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: انتخابات سال آینده پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهر ری به طور مستقل برگزار نمی شود و این شهر همچنان جزو حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، علی پورعلی مطلق روز شنبه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا انتخابات سال آینده شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهر ری به صورت مستقل و جدای از حوزه انتخابیه تهران برگزار می شود، افزود: انتخابات سال آینده در شهر ری به صورت مستقل برگزار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه تعیین حوزه های انتخابیه در انتخابات براساس شهرستان شدن نیست، گفت: براساس قانون، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال 1396 در حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات برگزار می شود و انتخابات در هیچ کدام از این شهرها مستقل نخواهد بود.
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور افزود: در حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات تعداد اعضای شورای اسلامی شهر از 31 نفر به 21 نفر تغییر یافته است.
به گزارش ایرنا، در انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال 1392 تلاش هایی از سوی دولت وقت برای برگزاری انتخابات جداگانه در شهر ری صورت گرفت که نتیجه ای در پی نداشت.
وزارت کشور برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده 29 اردیبهشت ماه را برای مرحله نخست و پنج خردادماه را برای مرحله دوم به شورای نگهبان پیشنهاد کرده است.

202/201

کد خبر: 664137

وب گردی

وب گردی