وزارت علوم از مطالعات دینی و احیای تمدن اسلامی حمایت می‌کند

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: یکی از اهداف کلان وزارت علوم حمایت از مباحث احیای تمدن اسلامی و تقویت مطالعات دینی در دانشگاه ها است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دکتر سید ضیاء هاشمی در جمع هیات رئیسه و شورای مدیران دانشگاه محقق اردبیلی گفت: راه اندازی مرکز مطالعات دینی برای احیای تمدن اسلامی در دانشگاه محقق اردبیلی اقدام مبارکی است و یکی از اهداف کلان وزارتخانه ورود به مباحث دینی و اسلامی و احیای تمدن اسلامی است.

او با بیان اینکه افزایش چند برابری فعالیت های فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی قابل تقدیر است، افزود: در سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برنامه های فرهنگی جزء برنامه های اصلی دانشگاه ها است و این فعالیت ها جزء فعالیت های جنبی محسوب نمی شود.

سید ضیاء هاشمی با بیان اینکه همدلی و هم اندیشی موجب هم افزایی می شود، گفت: اندیشه و تفکرات مختلفی در دانشگاهها وجود دارد اما باید با وحدت رویه در مسیر و هدف مشترک گام برداشت.

او با اشاره به اینکه حضور روزانه 420 دانشجو در فعالیت های فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی ارزشمند است، ادامه داد: می توان با تلاش بیشتر این تعداد را افزایش داد و دانشگاه محقق اردبیلی ظرفیت افزایش آن را دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دفاع از حریم دانشگاه، دانشجو و اساتید رسالت مهم مدیریت دانشگاه است و مدیریت باید سپر بلای آنها در اتفاقات باشد چرا که در این زمینه مسئولیت های خطیری دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در جامعه ای زندگی می کنیم که تنوع دیدگاه وجود دارد اما ما هراسی از این تنوع اندیشه نداشته بلکه از آن استقبال می کنیم و یکی از شعارهای دولت تدبیر و امید استقبال از تنوع دیدگاه ها و بهره گیری از آنها در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران است.

او با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از نقد و دیدگاه های مختلف استقبال می کند، اضافه کرد: نقد باید راهگشا، سازنده و منصفانه باشد و دولت تدبیر و امید اعلام کرده است که فضا را برای منتقدان باز کرده و منتقدان در این دولت نباید لکنت زبان داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه باید در شفاف سازی پیشگام شود و نقد و نظرات کارشناسی و علمی خود را مطرح کند.

هاشمی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید تشکل های دانشجویی را تهدید نمی بیند بلکه به دیده فرصت به آنها می نگرد، ادامه داد: مادامی که دانشگاه در جامعه ایفای نقش نکرده و به رسالت اجتماعی خود عمل نکند، جامعه نمی تواند به سمت توسعه پیش رود.

او افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران ساختار غنی و مدیران توانمند و سالم دارد و سو استفاده عده ای از افراد نباید به پای نظام نوشته شود.

هاشمی با بیان اینکه مدیریت دانشگاه باید به نسل جوان خلاق و مطالبه گر اعتماد کند، گفت: رویکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعتماد و اتکا به استاد و دانشجو است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: دانشگاه کانون علم، دین و فرهنگ است و باید همگام با سیاست های کلان نظام و منویات مقام معظم رهبری پیش رود.

20104

کد خبر: 664181

وب گردی

وب گردی