20 آموزشکده دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشکده تبدیل می شوند

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از تبدیل 20 آموزشکده این دانشگاه به دانشکده، خبر داد و افزود: شرایط تعدادی از آموزشکده‌ها نیز در حال بررسی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر مسعود شفیعی با تاکید بر اینکه لغت آموزشکده در ساختار دانشگاه معنایی ندارد، اظهار کرد: درخواست دانشگاه فنی و حرفه‌ای از وزارت علوم این است که ساختار این دانشگاه هم مانند سایر دانشگاه‌های وزارت علوم شود.

او افزود: طبق قوانین مصوب، آموزشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید 3 شرط، از جمله دارا بودن اعضای هیات علمی، وجود چندین رشته و تجهیزات لازم را برای تبدیل به دانشکده را داشته باشند. البته دانشگاه فنی و حرفه‌ای به وزارت علوم پیشنهاد کرده است که شرط دارا بودن اعضای هیات علمی را حذف کند. با این حال هم اکنون حدود 50 آموزشکده شرایط تبدیل شدن به دانشکده را دارا هستند.

ساماندهی مراکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ادامه با اشاره به ساماندهی مراکز آموزش عالی توسط وزارت علوم اظهار کرد: در راستای ساماندهی مراکز آموزش عالی در وزارت علوم دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم قدم‌های اولیه برای ساماندهی مراکز خود را آغاز کرده است.

شفیعی ادامه داد: در این راستا ممکن است همه مراکزی که در یک استان قرار دارند زیر مجموعه یک مرکز مادر قرار بگیرند که به این ترتیب تمام مراکزی که در یک استان واحد قرار دارند به صورت یک مرکز واحد دیده خواهند شد. برای مثال در استان آذربایجان شرقی هنگامی که مرکز مراغه دچار کمبود نیرو و مرکز تبریز دچار ازدیاد نیرو است، گفته می‌شود که دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی دچار عدم تعدیل نیرو است.

20104

کد خبر: 664224

وب گردی

وب گردی