دکتر حسین‌زاده لطفی: اخذ رشته از وزارت علوم در دوره مدیریت دکتر میرزاده تسهیل شده است

معاون آموزشی وتحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دوره مدیریت دکتر میرزاده اخذ رشته برای دانشگاه آزاد اسلامی از وزارت علوم تسهیل شده و این موضوع دقت نظر روسای واحدهای دانشگاهی در جذب هیات علمی مرتبط با رشته‌ها را می‌طلبد.

به گزارش ایسکانیوز، اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل با حضور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی در این اجلاس گفت: سال‌های گذشته اخذ رشته برای دانشگاه آزاد اسلامی دشوار بود ولی در دوسال اخیر با حضور و مدیریت دکتر میرزاده اخذ رشته از وزارت علوم تسهیل شده و این دقت نظر روسای واحدهای دانشگاهی در امر جذب هیات علمی مرتبط با رشته‌ها را می‌طلبد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: رشته محل‌های واحدهای دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی در حال بررسی سختگیرانه ای است و در صورت رعایت نکردن ضوابط از سوی واحدها، رشته‌ها حذف خواهد شد.

تائید اولیه بخشنامه نیمه وقتی شدن اعضای هیات علمی تمام وقت (دانشیار) دانشگاه آزاد اسلامی، تکمیل و ارسال موظفی استادان در اولین فرصت و ارسال به استان، بررسی و تدوین بخشنامه معادل‌سازی موظفی آموزش اعضای هیات علمی با اموری مثل پژوهشی، فرهنگی، دانش بنیان و تدریس در کارگاه‌‌ها، تدوین و بررسی آئین‌نامه آموزش کارشناسی ارشد و دکتری در مورد تاثیر نداشتن نمره پایان‌نامه در معدل کارشناسی ارشد و اخذ نمره 14 قبل از دفاع برخی از موضاعاتی بود که حسین‌زاده لطفی بیان کرد.

مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: استادان باید برای تبدیل وضعیت، یا ارتقای مرتبه علمی داشته باشند یا شناسنامه علمی خود را کامل و در خواست خود را از طریق سامانه به همراه مدارک ارسال کنند.

دکتر علیرضا وحیدی ادامه داد: سعی خواهیم کرد ماموریت‌های درون استانی را تسهیل کنیم. با ماموریت و انتقال آن عده از اعضای هیات علمی موافقت خواهد شد که تکمیل موظفی خود را در واحد خود نمی‌توانند انجام دهند.

دکتر امیر اقبالی خواجه رحیمی رئیس نظارت و ارزیابی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی هم در این نشست، گفت: استعلام به موقع مدارک موقع ثبت نام اولیه، توجه به وضعیت نظام وظیفه و احراز هویت سه بخش اصلی در ابتدای ورود دانشجو به معاونت آموزشی است که باید توجه و دقت ویژه شود.

کم کردن پروسه زمانی برای صدور مدرک فارغ التحصیلان، گسترش تحصیلات تکمیلی، استفاده حداقلی ازحق‌التدریس‌ها در واحدها و ساماندهی پرونده‌های آن‌ها، در نظر گرفتن فضای مستقل برای استادان در سال تحصیلی جدید با توجه به دستور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، توزیع تخصصی پایان‌نامه‌ها در بین اعضای هیات علمی مواردی بود که خواجه امیری مطرح کرد.

همایش معاونان آموزشی سراسر کشور 12 و 13 شهریور در مشهد برگزار می‌شود

رئیس نظارت و ارزیابی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری همایش معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی 12 و 13 شهریور در مشهد خبر داد و گفت: در این همایش با تشکیل و تکمیل چهار کمیسیون تخصصی انتظار می‌رود سال تحصیلی جدید را با انضباط و کیفیت آموزشی بالاتری در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کنیم.

در ادامه معاونان آموزشی استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل به ارائه نظرات خود پرداختند.

اجلاس معاونان آموزشی استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل صبح امروز (پنجشنبه31 تیر) به همت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در سالن شمس واحد تبریز برگزار شد.

20101

کد خبر: 664315

وب گردی

وب گردی