دانش‌آموزان تنها 60 درصد محتوای آموزشی را فرا می گیرند

رئیس مرکز سنجش و مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: نتایج امتحانات نهایی پایه‌های آخر در کشور نشان می‌دهد دانش آموزان ایرانی 60 درصد محتوای آموزشی ارائه شده در آموزش و پرورش را فرا می‌گیرند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، عبدالرسول عمادی گفت: بررسی نتایج خروجی امتحانات نهایی در کشور نشان می‌دهد دانش آموزان ایرانی 60درصد محتوای آموزشی را فرا می‌گیرند به طوری که آخرین میانگین نمره خروجی این پایه‌ها 12 است.

او با اشاره به اینکه میانگین قبولی در نظام آموزشی ایران 80 است، افزود: با توجه به اینکه نمرات مستمر دانش آموزان در درصد قبولی موثر است بنابراین درصد قبولی از میانگین فراگیری دروس توسط دانش آموزان متفاوت است.

او با بیان اینکه همبستگی میان نتایج امتحانات نهایی و نمرات مستمر در استان‌های مختلف، متفاوت است، ادامه داد: توجه به امر آموزش در طول سال در استان‌های مختلف متفاوت است و متاسفانه دربرخی از استانها موکول به امتحان پایانی است.

عمادی با تاکید بر اینکه همه فعالیت‌ها در آموزش و پرورش باید به خروجی مطلوب در پایه‌های آخر منجر شود، گفت: مهارت آموزی، تولید نگرش در بین دانش آموزان و آموزش رفتارهای پسندیده در نظام آموزشی برای دانش آموزان باید پیاده شود.

او گفت:درگیر بودن آموزش و پرورش با فرآیندهایی خارج از تعلیم و تربیت همچون هدایت تحصیلی ،مشکلات اشتغال پس از تحصیل و مشکلات ورود به دانشگاه‌ها موجب نگرفتن نتایج مطلوب از فرآیند تعلیم و تربیت شده است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم"مصطفی خزایی" به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان معرفی شد و از زحمات "عبدالرضا فولادوند" تقدیر شد.

105105

کد خبر: 664397

وب گردی

وب گردی