امیر پور دستان:  درسال جاری 17 رزمایش تخصصی برگزار می شود/ایفای نقش نزاجا در حادثه آتش سوزی پتروشیمی

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تا پایان امسال 20 رزمایش برگزار خواهد شد که 17 رزمایش آن تخصصی خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران گفت: تا پایان امسال 20 رزمایش برگزار خواهد شد که 17 رزمایش آن تخصصی خواهد بود.

وی ادامه داد: ما منتظر مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح برای زمان برگزاری این رزمایش هستیم.

فرمانده نزاجا اظهار داشت: رزمایش بزرگ بعدی ما در جنوب شرق کشور و پس از آن با حضور تیپ واکنش سریع در غرب کشور رزمایش دیگری برگزار خواهد شد.

امیرپور دستان با اشاره به شبیه ساز تخصصی بالگرد 209 ادامه داد: تنها 4 الی 5 کشور ظرفیت ساخت شبیه‌ساز را دارند، متخصصان ما در هوانیروز توانستند به خوبی از پس کار بربیایند. با افتتاح این شبیه ساز مجموعه هوانیروز کاملا تکمیل شد و ما امروز شاهد آن هستیم که شبیه ساز 209 قادراست موشک تاو و راکت شلیک کند.

امیر "پوردستان" اظهار داشت: امروزه هوانیروز به سرعت می تواند پاسخگوی نیازهای عملیاتی باشد. مثلا در حوادث ایلام و کرمانشاه حضوری به موقع در مهار آتش سوزی داشت.

فرمانده نزاجا ادامه داد: در حادثه آتش سوزی پتروشیمی نیز نزاجا نقش بزرگی ایفا کرد. همچنین زمانی که به جان یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوء قصد شد هوانیروز بنابه درخواست مستقیم وزارت کشور سه بالگرد را به منطقه فرستاد و در حادثه سه روز قبل کرمان نیروی زمینی ارتش از هوانیروز درخواست کمک کرد که پرندگان آهنین بال هوانیروز به سرعت در محل حاضر شدند و به تعقیب عناصر شرور منطقه پرداختند و خودروهای آنها را منهدم کردند.

203201

کد خبر: 664523

وب گردی

وب گردی