بیش از 1500پروانه ساخت در بافت فرسوده طی سال94 صادر خواهد شد

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از صدور بیش از 1500 پروانه ساخت در بافت فرسوده پایتخت در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، عبادلله فتح اللهی با اعلام این خبر گفت: باید اعلام کنم که شاهد رشد نزدیک به 50 درصدی تعداد پروانه های تجمیعی در محدوده بافت فرسوده طی سال 94 نسبت به سال 93 بوده ایم و تعداد پروانه های تجمیعی نیز حدود 700 فقره بوده است.
او با تاکید بر اینکه قطعا اجرای بسته تشویقی جدید موجب رشد صدور پروانه ساخت و ساز در سال جاری خواهد شد، ادامه داد: هم اکنون فرمول مشارکت در ساخت و ساز به نفع مالکان تغییر کرده است. این تغییر تمایل مالکان برای نوسازی را به نسبت به سال های قبل بیشتر کرده است.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: درحال حاضر در بخش کاهش هزینه ساخت؛ بسته تشویقی ارایه شده به اهداف خود رسیده است.به عنوان مثال در گذشته تنها برای تعدادی از پلاک‌ها هزینه انشعابات رایگان بود، اما هم اکنون هزینه انشعابات برای ساخت و ساز در کل بافت‌های فرسوده به صفر رسیده است.
او در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت‌های گسترده فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را نیز در نوسازی بافت های فرسوده در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: خوشبختانه دفاتر خدمات نوسازی در ارتباط کامل با شهروندان تهرانی قرار دارند تا بتوانند با آگاه سازی شهروندان رونق بیشتری را در نوسازی بافت‌های فرسوده تهران شاهد باشیم.
بر اساس گزارش سایت شهرنوشت، فتح اللهی با تاکید بر اینکه شهروندان ساکن بافت فرسوده می‌توانند اطلاعات کامل و جامعی را از دفاتر نوسازی محلات به دست آورند، گفت: تمامی اقدامات برای نوسازی به ‌صورت سیستمی و اتوماسیونی انجام می‌شود.

20103

کد خبر: 664587

وب گردی

وب گردی