در میان 4 هزار دانشگاه جهان;واحد علوم و تحقیقات جایگاه581  دانشگاه های جهان را کسب کرد

براساس جدیدترین رده بندی موسسه نواوری و فناوری سیامگو اسپانیا در سال 2016میلادی ، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در رده 581 در میان 4 هزار دانشگاه جهان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات دکتر حمیدرضا غفارزاده، مدیرکل امور بین الملل این واحد دانشگاهی ضمن اعلام خبر فوق ، با بیان اینکه موسسه نواوری و فناوری سیامگو اسپانیا (www.scimagoir.com ) هر ساله به بررسی و رده بندی دانشگاه های جهان براساس شاخص های ترکیبی می پردازد، گفت:این موسسه داده های خود را از اسکوپوس می گیرد بنابراین مقالات منتشر شده در مجلات معتبر علمی را مورد بررسی قرار می دهد.

وی شاخص سیامگو را یک شاخص ترکیبی دانست و افزود: این شاخص بر سه مساله اصلی اهمیت علمی پژوهشی مقالات یعنی میزان تأثیرگذاری، نواوری و میزان ارجاعات ملی و جهانی به تارنمای دانشگاه تمرکز دارد. بنابراین عمدتا این شاخص نشان دهنده توان پژوهش و نواوری است و نشان می دهد وب سایت دانشگاه مربوطه تا چه اندازه مورد توجه ملی و جهانی قرار دارد.

وی با اشاره به جایگاه 581واحد علوم و تحقیقات در بین دانشگاه های مطرح جهان در رده بندی سال2016میلادی سیامگو، اظهار داشت: براساس این رده بندی جهانی واحد علوم و تحقیقات در طول دوره2009تا2016 میلادی مرتبا در حال بهبود و ارتقا جایگاه علمی و پژوهشی بوده و از رتبه 773 در سال2009 به رده581 در سال جاری میلادی رسیده است .

دکتر غفارزاده با اشاره به رتبه 10 در بین دانشگاه های کشور ادامه داد: واحد علوم و تحقیقات توانسته است بعد از9 دانشگاه دولتی پرسابقه و معتبر کشور در جایگاه 10 کشوری قرار گیرد و در رده نخست واحد های دانشگاه ازاداسلامی و نیز دانشگاه های غیردولتی در کشور قرار گیرد.

دکتر غفارزاده با تاکید بر آنکه هدف واحد علوم و تحقیقات دستیابی به رده های بالاتر جهانی و کشوری است، بهبود مستمر جایگاه این واحد دانشگاهی در رده بندی دانشگاه ها در سطح ملی و جهانی را مستلزم تلاش دانشجویان و اساتید دانست و افزود: افزایش تعداد مقالات باکیفیت با ضریب تأثیر بالا می تواند در ارتقا رتبه واحد علوم و تحقیقات موثر باشد.

وی کسب این جایگاه در این رده بندی را دستاورد و حاصل تلاش مدیران، اساتید، دانشجویان و کارکنان این واحد ارزیابی کرد و گفت: مدیریت راهبردی رئیس دانشگاه ازاد اسلامی و رهنمودهای رییس هیات امنا این دانشگاه در نیل به این رتبه موثر بوده است.

20101

کد خبر: 664678

وب گردی

وب گردی