حجم صادرات ایران ٦٢ درصد افزایش یافت

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: طی سه ماه نخست امسال، در مجموع ١٣ میلیون و ٤٧٧ هزار تن کالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی و آبی وارد و ٢٠میلیون و ٣٦٠هزار تن کالا از مرزهای کشور صادر شده است که این امر نشان می‌دهد میزان صادرات کشور در سه ماه نخست امسال ٦٢ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، فرامرز مداح، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان گفت: از مجموع کالاهای صادر شده، میزان یک میلیون و ٦٤٣ هزار تن کالا از طریق مرزهای جاده‌ای از کشور خارج و میزان ٤٧١ هزار تن از مرزهای جاده‌ای به کشور وارد شدند.

وی با اشاره به این که از مجموع واردات و صادرات سهم جاده ٧ درصد و سهم دریا ٩٣ درصد است، افزود: از میان مرزهای جاده‌ای کشور، مرز بازرگان با سهم ٦٠ درصدی فعالترین مرز در زمینه واردات کالا به کشور به شمار می‌رود، پس از آن مرزهای آستارا و میرجاوه با ١٤ و ١١ درصد در رده های بعدی قرار دارند.

مداح تصریح کرد: عملکرد مرزهای جاده‌ای در زمینه صادرات کالا از کشور نشان می‌دهد در ٣ ماه اول سال ٩٥، مرز بازرگان با ٢٢ درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای میلک با ٢٠ درصد و آستارا با ١١ درصد قرار دارند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری همچنین اعلام کرد: در ٣ ماه ابتدای امسال، بیشترین تردد ورودی به ترتیب از مرزهای بازرگان با ٦٥ درصد، میرجاوه با ١٢ درصد و آستارا با ١٠ درصد بوده است.

وی افزود: بیشترین تردد خروجی به ترتیب از مرزهای بازرگان با ٢٣ درصد، میلک با ١٩ درصد و دوغارون با ٨ درصد بوده است.

607/601

کد خبر: 664756

وب گردی

وب گردی