گزارش اول مجلس از برجام در کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی تهیه و تدوین می شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گزارش ۶ ماه اول مجلس از برجام به عهده کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی قرار گرفت و گزارش بعد از تعطیلات مجلس برای هیات رئیسه ارسال می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه دولت سیدحسین نقوی حسینی ، در خصوص نحوه بررسی برجام در کمیسیون امنیت ملی توضیح داد: در این دوره، کمیسیون، کمیته ای تخصصی برای موضوع هسته ای تشکیل داده است و به این واسطه بررسی و تهیه گزارش 6 ماه اول مجلس از برجام بر عهده این کمیته قرار گرفته است.

تشریح اختیارات کمیته هسته ای

نماینده مردم ورامین در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه اغلب اعضای کمیسیون امنیت عضو کمیته هسته ای هستند، ادامه داد: این کمیته به طور تخصصی موضوع هسته ای و برجام را دنبال خواهد کرد و برای تهیه گزارش اول مجلس از اجرای برجام به تمام اسناد، گزارش دستگاه های مربوط به برجام و بازدید های میدانی دوره گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دسترسی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: حتی این اختیار به کمیته داده شده است که در صورت لزوم با دستگاه های مربوطه از جمله هواپیمایی، بیمه، بانک ها و غیره که اجرای برجام در آنها اثرگذار است، نشست و جلسه ای داشته باشد. کمیته در صورت لزوم می تواند بازدید جدیدی از سایت های هسته ای نیز داشته باشد.

تعامل خوب کمیسیون با دستگاه دیپلماسی

نقوی حسینی با اشاره به نشست اخیر کمیسیون امنیت ملی با وزیر امور خارجه اظهار داشت: در جلسه اخیر با حضور محمدجواد ظریف پیرامون برجام بحث و گفت و گویی صورت گرفت و نمایندگان سوالات و نقطه نظرات خود را مطرح کردند. آن نشست جلسه ای خوب و صمیمی بود و به نظر می رسد همکاری بین کمیسیون با دستگاه دیپلماسی به نتایج مثبتی ختم شود.

وی زمان تحویل گزارش کمیسیون از برجام به هیات رئیسه مجلس را برآورد کرد و گفت: به نظر می رسد که گزارش بعد از تعطیلات مجلس آماده و به هیات رئیسه مجلس برای قرار گرفتن در دستور کار صحن علنی آماده شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص بازدید های کمیسیون توضیح داد: هنوز ریز برنامه های بازدید از امکان مختلف که قرار است روزهای دوشنبه انجام شود مشخص نیست اما هفته گذشته اعضای کمیسیون مهمان سردار باقری در ستاد کل نیروهای مسلح بودند، به محض مشخص شدن برنامه های آتی اطلاع رسانی می کنیم.

205/201

کد خبر: 664763

وب گردی

وب گردی