صابری نیا : سومین علت مرگ انسان‌ها در ایران، حوادث ترافیکی است

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: بیش از دو میلیون و 600 هزار ماموریت توسط اورژانس در سال 1394 در سراسر کشور انجام شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر امین صابری‌نیا در جمع خبرنگاران در اردبیل با بیان اینکه سومین علت مرگ انسان‌ها در ایران، حوادث ترافیکی است، گفت: کمیته‌های ناشی از مرگ قابل پیشگیری در حوادث ترافیکی تشکیل شده و تا سه ماه آینده نتایج آن قابل وصول خواهد بود.

او با اشاره به بحث سکته‌های مغزی، افزود: بسیاری از موارد سکته‌های مغزی اگر در زیر سه ساعت تشخیص داده شوند، با درمان دارویی می‌توانیم عوارض ناشی از سکته را پیشگیری کنیم.

صابری‎‌نیا اضافه کرد: این مهم به عنوان طرح ملی درمان سکته‌های مغزی آغاز شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور به ساماندهی آمبولانس‌های خصوصی تاکید کرد و گفت: باید خدماتی را که از طریق بخش خصوصی به مردم ارائه می‌شود، تحت مراقبت نگه داشت و با نشان‌دار کردن آمبولانس‌های تحت نظارت به مردم اعلام کنیم که این آمبولانس‌ها قادر به ارائه خدمات هستند و تعرفه آنها نیز باید مشخص شود.

او با بیان اینکه در سال گذشته بیش از دو میلیون و 600 هزار ماموریت توسط اورژانس در سراسر کشور انجام شده است، ادامه داد: این ماموریت‌ها در دو بخش شهری و جاده‌ای و ترافیکی و غیرترافیکی انجام شده‌اند.

صابری‌نیا اضافه کرد: بیماری‌های قلبی، مغزی و تنفسی نیز بیشترین بیماری‌هایی بودند که درخواست خدمات کرده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان اینکه متوسط حضور اورژانس در جاده 14 دقیقه و در شهر هشت دقیقه است، افزود: در بسیاری از دانشگاه‌های کشور، استانداردها از این اعداد نیز کمتر است.

او اضافه کرد: در شهرهای بزرگ به دلیل ترافیک و فرم شهرسازی و عدم وجود خطوط امدادی به عدد هشت دقیقه نرسیده‌ایم، ولی در شهرهای متوسط و کوچک عملاً عدد متوسط هشت دقیقه است.

20106

کد خبر: 664771

وب گردی

وب گردی