خیز مجدد بازار سرمایه در نیمه دوم سال 95

به نظر می رسد بازار سرمایه تا پاییز با همین شرایط و افت و خیزهای فعلی ادامه دهد اما پیش بینی می شود روند صعودی با ثبات بازار از مهر و آبان آغاز شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، حسین قلی پور مدیرعامل کارگزاری فولاد مبنا با بیان مطلب فوق به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در مورد محقق نشدن پیش‎بینی‏ ها مبنی بر رشد مطلوب گروه بانکی در پسابرجام تصریح کرد: در ابتدای پسابرجام پیش‎بینی‏ ها بر این بود که با توجه به برداشته شدن تحریم‎های مالی و بانکی ایران، وضعیت صنعت بانکداری در کشور و به‏ خصوص در بورس بهبود یابد اما با توجه به بدعهدی طرف امریکایی این امر هنوز محقق نشده است.

وی درباره صنایع برتر بازار اظهار کرد: صنعت نیروگاهی می تواند در صدر صنایع برتر بازار قرار بگیرد چراکه این گروه قراردادهای جدیدی با فعالان بین المللی این صنعت منعقد کرده که می تواند منجر به اتمام پروژه های نیمه تمام در صنعت شده و بر سودآوری گروه نیروگاهی تاثیر مستقیمی داشته باشد.

مدیرعامل کارگزاری فولاد مبنا همچنین به عقد قراردادهای جدید در گروه خودرویی اشاره کرد و گفت: با توجه به مباحث عقد قراردادها و ورود سرمایه گذاران بین المللی به برخی از شرکت‎های خودروساز، سهام خودرویی ها نیز از این اتفاق متاثر خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بخشی از این قراردادها هنوز نهایی نشده است که با نهایی شدن قراردادها به‏ زودی صنعت خودرو در بورس دست‎خوش تغییرات جدی می شود.

وی همچنین درباره وضعیت فولاد در بورس کالا نیز گفت: نرخ فولاد در دامپینگ چین، با توجه به سفته‏ بازی که صورت گرفته بود ریزش داشت. این افت در پی کاهش قیمت جهانی و از سوی دیگر افزایش قیمت طلای جهانی تقویت شد که در نهایت این سفته‏بازان بودند که سود مطلوبی را کسب کردند.

مدیرعامل کارگزاری فولاد مبنا در این رابطه پیش‏ بینی کرد که روند فعلی تا پایان سال میلادی پابرجا باشد.

وی درباره روند آتی بازار سرمایه و حمایت های دولتی از این بازار گفت: در حال حاضر دولت بر روی تامین مالی از بازار سرمایه برای پرداخت بدهی هایش تمرکز دارد که این اقدام را می‏ توان در انتشار اوراق رهنی مسکن، اسناد خزانه اسلامی و سایر ابزارهای مالی دید. از سوی دیگر با توجه به تاکیدی که هیات دولت بر رونق بازار سرمایه دارد امید است با حمایت‎هایی که صورت می‎گیرد بازار ثانویه نیز تقویت شده تا گشایشی در بازار سرمایه حاصل شود.

قلی‌پور با اشاره به کنترل نرخ تورم توسط دولت افزود: کنترل نرخ تورم یکی دیگر از اقدامات ارزشمند دولت است که با سعی و کوشش فراوان توانسته آن را به مرز تک رقمی برساند که این اقدام رکوردی جدید در اقتصاد کشور محسوب می‎شود و از طرفی منجر می‎شود که نقدینگی از سایر بازارها به بازارسرمایه سوق داده شود.

401/602

کد خبر: 664873

وب گردی

وب گردی