برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر ویژه کارکنان و اعضای هیات علمی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه  برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این کارگاه ،ضمن آشنایی با علت های روی آوردن افراد به مواد مخدر ، روش های مختلف تشخیص اعتیاد و نحوه استفاده از این روش ها برای شناسایی افراد معتاد آموزش داده شد.این کارگاه به همت دفتر مشاوره دانشگاه با حضور ریاست اداره بهزیستی شهرستان مبارکه در سالن اجتماعات واحد مبارکه برگزار شد.

محمودی، رییس اداره بهزیستی شهرستان مبارکه و مدرس این کارگاه به بیان انگیزه های مختلف شیوع اعتیاد در جامعه پرداخت و افزود: فرآیند خودشناسی صحیح در جامعه با شناخت توانایی ها و استعدادهای افراد می تواند نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد. همچنین با معرفی انواع مخدرهای رایج، جنبه های اعتیاد آور این مواد را بسیار جدی و مضر دانست و افزود شیشه با شیوع قابل توجه و سهولت مصرف، به خطری جدی برای نسل جوان تبدیل شده است.

او در ادامه گفت: صنعتی بودن این ماده مخدر و اختلالات فکری و روحی ناشی از آن از دیگر عوارض و مضررات آن است و افزود : فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم تنها راه جلوگیری از شیوع موضوع فوق خواهد بود.محمدرضا صدقی مسئول دفتر مشاوره دانشگاه در حاشیه این کارگاه در مصاحبه با روابط عمومی دانشگاه، هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را افزایش ارتقاء سطح آگاهی استادان وکارکنان دانشگاه برشمرد و تاکید کرد: انشاءاله پیرامون سلامت روان کارکنان و به منظور آشنایی به آسیب های اجتماعی رایج در جامعه کارگاه هایی متنوع پیش بینی شده که در طی زمان و دوره های متفاوت برگزار خواهدشد.

20101

کد خبر: 664888

وب گردی

وب گردی