آمادگی همکاری های دو جانبه  در زمینه پزشکی و غیرپزشکی بین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه جنوا ایتالیا

در دیداری بین مسئولان توسعه روابط بین الملل در علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه جنوا ایتالیا در روز شنبه 2 مرداد ماه جاری صورت گرفت؛ در مورد چگونگی گسترش روابط علمی و پژوهشی بین دو دانشگاه علاوه بر رشته دندانپزشکی، در سایر رشته ها بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد پیش نویس تفاهم نامه از سوی طرف ایتالیایی تنظیم و ارسال شود.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست که با حضور محمد رضا شمس اردکانی، مدیر توسعه روابط بین الملل در علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، کیوان ساعتی، مسئول روابط بین الملل واحد دندانپزشکی تهران، دکتر آنجلو موسایو، مدیر سرویس روابط بین الملل، دکتراستفانو بندیچنتی، مدیر گروه بخش دندانپزشکی ترمیمی دانشگاه جنوا و عبدالحمید حزینی استاد دانشگاه جنوآ برگزار شد؛ بر تداوم برگزاری دوره های مشترک در زمینه دندانپزشکی، که پیش از این برپا شده بود، تاکید و از سوی مسئولین دانشگاه جنوا ایتالیا اظهار تمایل شد تا در سایر رشته های علوم پزشکی و غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همکاری های دوجانبه صورت پذیرد.

دکتر محمدرضا شمس اردکانی، مدیر توسعه روابط بین الملل در علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه به گستره و توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است و با داشتن شعبه های متعدد در سراسر کشور از موقعیت ویژه ای برخوردار است. بعلاوه در زمان کنونی بستر مناسبی برای گسترش همکاری های علمی و پژوهشی از جمله تبادل استاد و دانشجو و پیشبرد پروژه های تحقیقاتی مشترک هم اکنون فراهم شده است.

مدیر توسعه روابط بین الملل در علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: ارتقای سطح و کیفیت همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد و دانشگاه جنوا قابلیت ارائه در طرح تحقیقاتی کمیسیون اروپا موسوم به افق 2020 ( EU Horizon 2020) را دارا است.

آنجلو موسایو، مدیر سرویس روابط بین الملل دانشگاه جنوا ایتالیا نیز ضمن استقبال از گسترش همکاری ها در بخش دندانپزشکی با دانشگاه آزاد خواستار ورود به سایر رشته های پزشکی و غیر پزشکی از قبیل مهندسی، مهندسی پزشکی، معماری و انرژی در سطح تحصیلات تکمیلی شدند.

وی با اشاره به سطح بالای پژوهش در ایران ابراز امیدواری کردند دو دانشگاه در پیشبرد پروژه های تحقیقاتی مشترک همکاری های خوبی داشته باشند.

20101

کد خبر: 664891

وب گردی

وب گردی