مدارس استثنایی بخشی از هزینه‌های درمانی دانش‌آموزان را پرداخت می‌کنند/رایگان بودن  سرویس رفت و برگشت دانش‌آموزان استثنایی به مدارس  

معاون آموزشی آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از پرداخت هزینه‌های درمانی دانش‌آموزان استثنایی در مدارس خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز معاون آموزشی آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران ضمن اعلام این خبر گفت: خانواده‌های این دانش‌آموزان با استناد به بخشنامه ۳۰۴۹۰ و یا با ارسال مدارک‌پزشکی به مدارس می‌توانند بخشی از هزینه‌های درمان فرزندانشان را از اعتبارات اختصاص داده شده به مدارس دریافت کنند.

محمد قاسمی‌پور ادامه داد: طرح دوم پرداخت هزینه‌های درمانی دانش‌آموزان استثنایی در سال تحصیلی جاری ۹۴ /۹۵ از طریق سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اجرا شده و قرار است دستورالعمل جدید و تکمیلی آن به زودی ابلاغ شود تا به امید خدا باری از روی دوش اولیا برداشته شود.

او همچنین به ارائه‌ آموزش‌های پرورشی و مهارت‌های اجتماعی، خودیاری و توانبخشی به دانش‌آموزان استثنایی اشاره کرد و گفت: دانش‌‌آموزان مدارس استثنایی در دوران تحصیل خود از آموزش‌های خاص و ویژه برخوردار می‌شوند، این دانش‌آموزان در پایه‌ی ابتدایی و همچنین در مقطع اول و دوم متوسطه از آموزش‌های منطبق با نوع معلولیت خود برخوردار می‌شوند و پس از فراغت از تحصیل نیز می‌توانند از از آموزش‌های عالی بهره ببرند.

قاسمی‌پور گفت: تحصیل در مدارس دولتی استثنایی و عادی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه هیچ‌گونه هزینه‌ای نداشته و کاملا رایگان است و خانواده‌ها برای تحصیل فرزندانشان در این مدارس متحمل هیچ هزینه‌ای نیستند.

او در پاسخ به این سوال که آیا امکان اینکه خانواده‌‌ها بخواهند فرزندانشان را به مدارس عادی بفرستند وجود دارد گفت: خانواده‌هایی که دانش‌آموز آنها دارای محدودیت شنوایی، بینایی، جسمی_حرکتی، اختلالات رفتاری هیجانی(اتیسم) و هوشبهر مرزی که دارای هوش عادی است با استفاده از قانون تلفیقی- فراگیر، کمک معلم رابط و مدارس پشتیبان در مدارس پذیرا می‌توانند فرزندان خود را در مدارس عادی مشغول به تحصیل کنند و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

قاسمی‌پور همچنین از رایگان بودن سرویس رفت و برگشت دانش‌آموزان استثنایی به مدارس خبر داد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی هزینه‌های سرویس ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان کاملا رایگان بوده و از خانواده‌ها هزینه‌ای در این خصوص گرفته نمی‌شود.

این مسئول سازمان آموزش و پرورش استشنایی تهران با تاکید بر اینکه امروز معلمان و مدرسان مدارس استثنایی شناخت خوبی از مشکلات جامعه‌ی هدف دارند اذعان کرد: با توجه به آموزش‌های داده شده به معلم‌ها و تخصص و شناخت آنها از مشکلات دانش‌آموزان استثنایی و همچنین آشنایی با روش‌های آموزشی مشکلی در نحوه‌ی ارتباط معلم با دانش‌آموزان نداریم.

گفتگو از : رقیه بابایی

105105

کد خبر: 664928

وب گردی

وب گردی