توجه به عنصر" کشمکش در ادبیات دراماتیک " در کارگاه عطاءالله کوپال

تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه، ثبت نام دوره دوم آموزشی کارگاه نمایشنامه نویسی سال 95 را با حضور و تدریس دکتر عطا اله کوپال سرپرست مجموعه نمایشی کارگاه نوآوران ادبیات آغاز کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از امور ارتباطات رسانه ای و روابط عمومی تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه،این دغدغه همیشه در بین نویسندگان یونانی بوده است که چه کنند تا بر تعداد مخاطبان خود بیفزایند، کشمکش یکی از پایه های اساسی این تمهید کهن محسوب می شد که بسیار، از سوی نمایشنامه نویسان یونانی مورد استقبال قرار گرفت.
بعد از یک دوره ی فترت در اروپا درام مدرن توسط رئالیست ها و از سوی ایبسن پایه گذاری شد که بعدها به نمایشنامه هایی با سنت ایبسن شهرت یافت، بر اساس نظرات و دیدگاه های متعدد کارشناسان و صاحبنظران متاسفانه عنصر کشمکش در نمایشنامه های ما کمرنگ است و تنها نمونه موفق آن در ادبیات کلاسیک، نظیر شاهنامه فردوسی و سپس نظامی گنجوی دیده می شود، مابقی ادبیات ما مونولوگ و تعلیمی است.»
بر همین اساس کارگاه نمایشنامه نویسی دکتر کوپال با پرداختی جامع به عنصر کشمکش در ادبیات دراماتیک بر آموزش و تکنیک ها و مهارت های نویسندگی تاکید دارد و نتیجه آن نیز به تولید و نشر آثار ارزشمند در حوزه ادبیات نمایشی منجر می شود.
بر پایه این گزارش پس از پایان این دوره آموزشی، آثار منتخب هنرجویان برای تولید به تماشاخانه سه نقطه معرفی می شود. همچنین در حال حاضر نیز جمعی از فارغ التحصیلان این دوره روزهای جمعه در نشست های نمایشنامه خوانی ، آثار خود را برای حاضران قرائت می کنند.
امور ارتباطات رسانه ای و روابط عمومی تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه از عموم علاقه مندان حضور برای کارگاه نمایشنامه نویسی دکتر عطا اله کوپال دعوت به عمل می آورد.
این گزارش می افزاید: به دلیل محدودیت پذیرش هنرجویان، اولویت با افرادی است که پیش از سایرین نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام خود اقدام کنند. هنرجویانی که این دوره را با موفقیت سپری کنند گواهی نامه رسمی و معتبر از سوی تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه دریافت کرده و ازتسهیلات دیگری مانند معرفی آثار برگزیده به گروه های نمایشی حرفه ای برای تولید و سایر تسهیلات در این زمینه بهره مند می شوند.

503502

کد خبر: 665124

وب گردی

وب گردی