نایب رئیس کمیسیون شوراها خبر داد: مذاکره شورای نگهبان و وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در سال ۹۶

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشو در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وزارت کشور و شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات الکترونیکی مذاکره دارند تا اعتماد شورا جلب شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت،سید حمیدرضا کاظمی در واکنش به برگزاری انتخابات آینده به صورت الکترونیکی اظهار داشت: شورای نگهبان و وزارت کشور برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک مذاکراتی دارند که به نظر می رسد در صورتی که اعتماد شواری نگهبان جلب شود انتخابات آینده الکترونیکی برگزار خواهد شد.

نماینده مردم پل دختر در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: وزارت کشور برای برگزاری الکترونیکی انتخابات سال 94 اعلام آمادگی کرده بود اما از آنجایی که شورای نگهبان به نرم افزار و سخت افزار این فناوری ایراد گرفته بود، انتخابات به صورت سنتی برگزار شد و تا جایی که می دانیم همچنان اشکالات وجود دارد.

وی با بیان اینکه وزارت کشور و شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک همچنان مذاکره دارند، گفت: وزارت کشور همچنان بر روی ایرادهای شورای نگهبان و جلب اعتماد این نهاد نظارتی بر انتخابات کار می کند تا بتواند انتخابات ریاست جمهوری را با فناوری روز برگزار کند.

این نماینده از فواید برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک گفت: باید ساز و کاری تعریف شود تا در بازه زمانی کوتاه و با کمترین حاشیه و احتمال تخلف انتخابات برگزار شود به نظر می رسد استفاده از فناوری الکترونیکی چنین دستاوردی خواهد داشت و باید نگرانی شورای نگهبان رفع شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون هنوز به موضوع ورود نکرده است اما با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری انتخابات قطعا برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک در دستور کار قرار می گیرد.

204

کد خبر: 665151

وب گردی

وب گردی