افزایش همکاری‌های سازمان جهانی بهداشت با ایران

معاون سازمان جهانی بهداشت در دیدار با قائم مقام وزیر بهداشت، افزایش همکاری‌های این سازمان با ایران در سطح استراتژیک و بالاتری را خواستار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، در نشست مشترک خانم ماری پل کینی، معاون نظام‌های بهداشتی در سازمان جهانی بهداشت با دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستاوردهای حوزه سلامت پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت بررسی شد.

بر اساس این گزارش، این سومین باری است که خانم ماری پل کینی به ایران سفر می‌کند و نتایج مثبت اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور را مورد تقدیر قرار داده است.

معاون سازمان جهانی بهداشت با استناد به نتایج ارزیابی‌های انجام شده توسط گروه‌های قبلی اعزامی از سوی آن سازمان و مقایسه آن با وضعیت فعلی، پیشرفت‌های اخیر را مثبت ذکر کرد و خواستار افزایش همکاری‌های سازمان جهانی بهداشت در سطح برنامه‌های استراتژیک و بالاتر با ایران شد تا نتایج آن را با کشورهای دیگرنیز به اشتراک بگذارد.

"پل ماری کینی" پیشنهاداتی را برای اجرای بهتر طرح تحول نظام سلامت ارائه داد و این طرح را گامی مثبت در بهبود کیفیت و دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی توصیف کرد.

معاون سازمان جهانی بهداشت ضمن تاکید بر لزوم انجام تمهیداتی برای ساماندهی شغل‌های دوگانه پزشکان، از ارائه خدمات بهداشتی به اتباع خارجی که در ایران زندگی می‌کنند نیز تقدیر و تشکر کرد و خواستار استفاده بیشتر آنها از خدمات درمانی گسترده‌تر شد.

20106

کد خبر: 665186

وب گردی

وب گردی