کارگردان «رویای یک شب نیمه تابستان»: مخاطبان نمایش می توانند بهترین مبلغ آن باشند

مصطفی کوشکی می گوید: نمایش باکیفیت هر جا داشته باشیم دیر یا زود خودش را نشان می دهد و تماشاچی برایش صف می بندد، در واقع مخاطبان نمایش می توانند بهترین مبلغ آن باشند.

مصطفی کوشکی در گفتگو با ایسکانیوز با اشاره به استقبال خوب تماشاچیان از نمایش «رویای یک شب نیمه تابستان» درباره علت اقبال مخاطبان به این اثر گفت: فکر می کنم اتفاقات موجود در نمایش و فضای جادویی که در این نمایشنامه وجود دارد به همراه کمدی و فانتزی که در آن به وجود آوردیم باعث می شود مخاطب راضی از سالن بیرون برود.
او افزود: فکر می کنم استقبال تماشاچیان از این نمایش فقط به کیفیت اثر مربوط می شود، نمایش باکیفیت هر جا داشته باشیم دیر یا زود خودش را نشان می دهد و تماشاچی برایش صف می بندد، در واقع مخاطبان نمایش می توانند بهترین مبلغ آن باشند.
کوشکی درباره طراحی صحنه «رویای یک نیمه شب تابستان» و استفاده از "در" های فراوان در این اجرا، گفت: "در" به نظر من با پتانسیل ترین اتفاقی است که در صحنه تئاتر می تواند حضور داشته باشد، زیرا همیشه مرزی را تعیین می کند؛ مرز بودن و نبودن، رفت و آمد، تغییر فضا و غیب و ظاهر شدن، همه این ها و خیلی چیزهای دیگر پتانسیل "در" را به خوبی نشان می دهد.

او ادامه داد: البته من احساس می کنم که "در" همه آن چیزی که من قرار است در طراحی صحنه به آن فکر کنم نیست ولی همیشه بخشی از طراحی صحنه نمایش هایی که اجرا کرده ام به این عنصر اختصاص دارد، دلیل استفاده از این عنصر هم این است که از صحنه صحنه کردن تئاتر خوشم نمی آید و تمایلی به این که با نور صحنه های اجرا را تغییر دهم ندارم، به همین دلیل "در" برای من خیلی کارآیی دارد و مدام می توانم کارهای عجیب و غریب با آنها انجام می دهم. «رویای یک شب نیمه تابستان» یک "در" گردون دارد که پیچیدگی و گم شدن را با آن به نمایش می گذاریم
مصطفی کوشکی درباره تجربه های متفاوتی که او در اجراهایش دارد گفت: تجربه کردن گونه های متفاوت تئاتری خطرناک است و نمونه های زیادی داریم که پس از تجربه کردن شکل های متفاوتی از اجرا ی تئاتر شکست می خورند اما واقعا دوست دارم فضاهای مختلف را تجربه کنم و خودم را امتحان کنم و هیجان انگیز است که خودم را وارد یک چالش جدید کنم.

به گزارش ایسکانیوز، «رویای یک شب نیمه تابستان»با بازنویسی باقر سروش، طراحی و کارگردانی مصطفی کوشکی و با حضور آزاده صمدی، محمد صادق ملک، سجاد باقری، روشنک گرامی، مجید نوروزی، شهروز دل افکار، نازآفرین کاظمی، هومن کیایی، علیرضا کیمنش، خاطره حاتمی و غزل شجاعی (به ترتیب ورود به صحنه) در تئاتر مستقل تهران روی صحنه می‌رود.

حسن جودکی مدیر تولید و مجری طرح این پروژه است و مصطفی کوشکی طراحی صحنه، شیما میرحمیدی طراحی لباس و آکسسوار، علی کوزه گر طراح نور، سارا اسکندری طراحی گریم ، بهرنگ عباسپور ساخت موسیقی و حسین شاهیوند دستیار کارگردان و برنامه ریزی این نمایش را برعهده دارند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: پادشاه آتن قرار است چله تابستان، شبی که ماه قرص کامل است با هیپولیتا ازدواج کند. بنابراین شاه دستور میدهد آن شب جوانان آتنی واقعاً خوش‌گذرانی کنند. اما تمام جوانان آتنی از این موضوع خوشحال نیستند. لایساندر و دیمیتریوس که از کودکی با هم دوست بوده‌اند، هردو عاشق هرمیای زیبا دختر همسایه‌شان هستند ولی پدر هرمیا دو پا را در یک کفش کرده که دخترش باید شب عروسی شاه و در حضور شاه با دیمیتریوس ازدواج کند، وگرنه هرمیا را می‌کشد یا به معبد کاهنان می‌فرستد که تا آخر عمر همان جا ترشیده بماند، حال آنکه هیچکس در آن محله آتن نیست که نداند هرمیا از بچگی عاشق لایساندر بوده‌است...»

نمایش «رویای یک شب نیمه تابستان» از ۲۷ تیرماه، هر شب ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه به روی صحنه می رود.

عوامل دیگر این نمایش عبارتند از مشاور رسانه ای: مریم نراقی، عکاس: محمدصادق زرجویان، تبلیغات و فضای مجازی: علیرضا حسینی و فرید حسینی.

503502

کد خبر: 665220

وب گردی

وب گردی