واکنش مدیر تئاتر مستقل تهران به بخش «به علاوه فجر»

مصطفى کوشکی می گوید: دوره نخست بخش «به علاوه فجر» بیشتر مجالی شد برای سوءاستفاده خصوصی از گروه های تئاتری که جوان هستند و آرزویشان این است که در جشنواره فجر اسم شان در جدول باشد به همین دلیل این بخش سال گذشته بسیار ناامید کننده برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، اولین نشست سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر با حضور رسانه ها برگزار شد در فراخوان این بخش تغییرات گسترده ای صورت گرفته است و قرار بر این است تا از تماشاخانه های بیشتری برای همکاری با «به علاوه تئاتر» استفاده شود.

در بخشی از فراخوان این بخش آمده است: دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از تمامی مدیران تماشاخانه های خصوصی، نیمه خصوصی و دولتی که تمایل به حضور در بخش به علاوه فجر جشنواره سی و پنجم را دارند با افتخار دعوت به عمل می آورد تا با دریافت و مطالعه فراخوان تخصصی و آیین نامه این بخش نسبت به تکمیل و ارسال فرم تقاضای شرکت در بخش به علاوه فجر حداکثر تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ۲۲ مرداد ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند.

مصطفی کوشکی، کارگردان و مدیر تماشاخانه «تئاتر مستقل تهران» درباره همکاری این سالن با بخش «به علاوه فجر»، در گفتگو با ایسکانیوز گفت: سعید اسدی باسواد است و بسیار زحمت می کشد، اما هنوز برای من مشخص نیست که «به علاوه فجر» چه کارکردی دارد و قرار است چه کار کند؟

او افزود: در همه جشنواره های تئاتر دنیا بخش جنبی وجود دارد اما خصوصی بودن و خودمختار بودن این قسمت، بخش اصلی را تحت الشعاع قرار می دهد اما در جشنواره تئاتر فجر فقط به شکل کاملا سطحی این بخش وجود دارد.

کوشکی ادامه داد: البته سال گذشته دوره اول این بخش برگزار شد برای همین بهتر است ایراد نگیریم، شاید اگر چند سال بگذرد و آرام آرام این بخش جا بیفتد کارنامه بهتری داشته باشد و بهتر بتوان درباره آن صحبت کرد.

مدیر تماشاخانه «تئاتر مستقل تهران» درباره عملکرد دوره اول بخش «به علاوه فجر» گفت: دوره نخست این بخش بیشتر مجالی شد برای سوءاستفاده خصوصی از گروه های تئاتری که جوان هستند و آرزویشان این است که در جشنواره فجر اسم شان در جدول باشد به همین دلیل این بخش سال گذشته بسیار ناامید کننده برگزار شد.

او با اشاره به کاستی های «به علاوه فجر» در دوره گذشته تصریح کرد: این که سال گذشته تماشاخانه ها از تعدادی گروه ها پول می گرفتند برای اینکه در جشنواره حضور داشته باشند و نامشان در جدول باشد اصلا مناسب این بخش نبود.

کوشکی ادامه داد: امیدوارم امسال به گونه ای برگزار شود که اتفاقات سال گذشته تکرار نشود و اتفاقات بهتری در بخش «به علاوه فجر» بیفتد.
مصطفی کوشکی که این روزها نمایش « رویای یک شب نیمه تابستان» به کارگردانی او در «تئاتر مستقل تهران» هر شب ساعت 19:15 به روی صحنه می رود درباره احتمال همکاری اش با سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر، گفت: هنوز فرصت نشده که فراخوان جشنواره امسال را مطالعه و روند برگزاری آن را پیگیری کنم اما اگر بخش «به علاوه فجر» شبیه پارسال انجام شود واقعا تمایل زیادی ندارم در این بخش باشم اما حتما با آقای اسدی صحبت می کنم و هر کمکی که بتوانم برای یاری به دبیر جشنواره انجام خواهم داد زیرا سعید اسدی واقعا سعی می کند جشنواره تئاتر فجر را به شکل مناسبی برگزار کند، همین تلاش های اوست که باعث شده تا برای دومین سال پی در پی دبیر جشنواره شود.
503502

کد خبر: 665223

وب گردی

وب گردی