کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب» از تهر ان جلو زدند

در حالی که تنها ۱۰ روز از طرح «تابستانه کتاب» باقی مانده است، کتابفروشی‌های شهرستان از کتابفروشی‌های تهران پیشی گرفتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، تاکنون ۳۰۳ هزار و ۹۳۱ نسخه کتاب از سوی ۱۲۳ هزار و ۷۲۴ نفر در طرح تابستانه کتاب خریداری شده است. در این طرح، استان تهران با ۱۱۶ کتابفروشی توانست با بیش از ۴۹۶ هزار نسخه کتاب، رتبه اول پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس کتاب را به خود اختصاص دهد.

همچنین استان اصفهان با ۷۱ کتابفروشی فعال و با بیش از ۳۸۷ هزار نسخه کتاب، در صدر پرفروش‌ترین استان بر اساس کتاب قرار گرفت. استان خراسان رضوی نیز با مشارکت ۵۹ کتابفروشی و بیش از ۳۶۹ هزار کتاب، رتبه سوم طرح تابستانه کتاب را از آن خود کرد.

کتابفروشی‌های «شهر کتاب» از مشهد، کتابفروشی «رشد» از اهواز و کتابفروشی «کتاب آبان» از مشهد به ترتیب ۶۷۹۱، ۶۷۷۹ و ۶۳۱۰ نسخه کتاب در صدر پرفروش‌ترین کتابفروشی طرح «تابستانه کتاب» بر اساس کتاب قرار گرفته‌اند.

همچنین کتاب‌های «من پیش از تو» انتشارت آموت، «بیشعوری» انتشارات تیسا، «ملت عشق» انتشارات ققنوس، «پس از تو» انتشارات آموت، «شازده کوچولو» انتشارات نگاه، «رویای نیمه شب» انتشارات کتابسرای معرفت، «داستان خرس‌های پاندا» انتشارات شمشاد و «هنر شفاف اندیشیدن» انتشارات چشمه در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌ها در طرح تابستانه کتاب هستند.

در طرح «تابستانه کتاب» برخی کتابفروشی‌ها، کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده در این طرح مطابقت داشته باشند با ۲۰ و ۲۵ درصد تخفیف به خریداران می‌فروشند، موسسه خانه کتاب به نمایندگی از طرف معاونت امور فرهنگی مبلغ تخفیف را به کتابفروشان پرداخت خواهد کرد.

508502

کد خبر: 665393

وب گردی

وب گردی