مرگ زودرس با تماشای بیش از حد تلویزیون!

یک مطالعه تازه حاکیست که تماشای بیش از حد تلویزیون می‌تواند باعث مرگ زودرس شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دانشمندان ژاپنی می‌گویند که نشستن پای تلویزیون برای ساعت‌های طولانی خطر مرگ در اثر لخته شدن خون در ریه را افزایش می دهد.

متخصصان عادات تلویزیون دیدن ۸۶ هزار نفر را بین سال‌های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۰ بررسی کردند و سلامت آنها را طی ۱۹ سال بعد زیر نظر گرفتند.

خبر بد برای طرفداران جعبه تصاویر این است که به ازای هر دو ساعت تماشای اضافه تلویزیون در روز، خطر آمبولی ریه ۴۰ درصد افزایش یافت.

تماشای پنج ساعت یا بیشتر تلویزیون در روز خطر مرگ افراد را نسبت به کسانی که روزانه کمتر از ۲.۵ ساعت تلویزیون تماشا می کردند دو برابر می کرد.

آمبولی ریه ناشی از انسداد یک رگ خونی در پاهاست که معمولا به ریه می رسد. این رگ همچنین به کندی حرکت مرتبط شناخته می شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، دکتر "تورو شیراکاوا" از دانشگاه "اوساکا" گفت: این روزها، با وجود امکان تماشای برنامه های تلویزیونی از طریق اینترنت (ویدئو استریمینگ) تماشای چندین قسمت برنامه های تلویزیونی در یک نوبت نشستن پای این جعبه تصاویر متداول شده است. این وضعیت ممکن است نشانه یک عادت به سرعت درحال رشد باشد.

محققان توصیه می کنند هنگام تماشای تلویزیون هر ساعت یک بار برخیزید و نرمش کنید. این مطالعه قبل از باب شدن دستگاه های موبایل و خدمات ویدئویی اینترنتی انجام شد.

متخصصان گفته اند که مطالعات بیشتری لازم است تا معلوم شود آیا این فناوری ها خطر حتی بزرگتری را متوجه سلامتی می کنند یا نه؟

20103

کد خبر: 665414

وب گردی

وب گردی