بدهی ۷۰۰ میلیارد تومانی سه سازمان به بیمه سلامت/ دولت اقدام کند

معاون سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه درحال حاضر ۷۰۰ میلیارد تومان بهزیستی،بنیاد شهید و صندوق کارکنان دولت به بیمه سلامت بدهکار است،گفت:دولت همانند سالهای قبل برای پرداخت بدهی اقدام کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، احمد برزگر در مورد بدهی سازمان های مختلف به بیمه سلامت افزود: در حال حاضر سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و همچنین صندوق کارکنان دولت به سازمان بیمه سلامت بدهکارند.

او با اشاره به اینکه میزان بدهی ها تا پایان سال ۹۴ به ۷۰۰ میلیارد تومان می رسد، گفت: این بدهی در گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که ۱۰۰ میلیارد آن به مرور پرداخت شده است.

معاون سازمان بیمه سلامت گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان از بهزیستی، ۲۰۰ میلیارد تومان از بنیاد شهید و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از صندوق کارکنان دولت طلبکار هستیم که البته این بدهی ها مجموع بدهی های چند سال قبل است که تاکنون تسویه نشده است.

برزگر با اشاره به اینکه بهزیستی و بنیاد شهید نمی توانند از اعتبارات امسال خود برای تسویه بدهی سال قبل استفاده کنند، افزود: به همین دلیل است که بدهی این سازمان ها چندین سال انباشته می شود و آنها توان پرداخت را ندارند، اما صندوق کارکنان دولت به مرور بدهی های خود را پرداخت می کند.

به گفته او، با توجه به اینکه سازمان هایی مانند بهزیستی و بنیاد شهید نمی توانند اقدامی برای پرداخت بدهی های سال های قبل خود انجام دهند، به همین دلیل دولت هر چند سال یکبار در زمینه پرداخت این بدهی ها از طرق مختلف مانند پرداخت سهام و یا اوراق مشارکت اقدام می کنند.

معاون سازمان بیمه سلامت گفت: امیدواریم درسال جاری با توجه به مشکلات سازمان بیمه سلامت، دولت نسبت به پرداخت بدهی‌های بیمه چند سازمان مذکور اقدام نماید.

20103

کد خبر: 665431

وب گردی

وب گردی