علوم و تحقیقات پیشگام بهره گیری از انرژیهای نو و تجدیدپذیر/ کاهش 50 پله‌ای رتبه ایران طی 10 سال در حوزه محیط زیست

رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات گفت: ایران در حال حاضر با مشکلات و مسائل عدیده ای در زمینه محیط زیست، نظیر ریزگردها، خشک شدن تالاب ها، کمبود منابع آبی و تنش آبی و مساله آلودگی هوای کلان شهرها و ... روبرو است.

به گزارش ایسکانیوز، مجید عباس‌پور رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی این واحد، گفت: مباحث مختلفی در حوزه‌ محیط‌زیست مطرح شده است که متأسفانه توفیق زیادی حاصل نشده است و ثمره آن نزول چهار رتبه‌ای ایران در حوزه محیط زیست از 101 به 105 است. جالب است بدانید در حدود ده سال قبل رتبه ایران 55 بوده که طی این ده سال حدود 50 پله نزول داشته است.

وی افزود: اقداماتی که در سطح جهانی در حوزه محیط زیست صورت می گیرد به مراتب با سرعت بیشتری نسبت به اقدامات صورت گرفته در این حوزه در ایران است و همین امر موجب کاهش رتبه ایران در طی 10 سال از 55 به 105 بوده است. البته رویکرد دولت جدید در طی این دوسال در ارتباط با محیط زیست جای تقدیر دارد.

دکتر عباس‌پور با بیان اینکه دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات اولین دانشکده تخصصی محیط زیست در ایران است، ادامه داد: دانشگاه ها می‌توانند در زمینه آموزش و پژوهش ارتباط خوبی با صنعت و بخصوص بخش محیط زیست داشته باشند. ظرفیت علمی و پژوهشی مناسبی در دانشگاه ها وجود دارد که با ارتباطی مناسب می توان از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی توجه به محیط زیست و حفظ و صیانت از آنرا در امر توسعه بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: برخی از مدیران در بحث توسعه و محیط زیست، به نوعی محیط زیست را در اولویت چندم خود قرار می دهند، این در حالی است که محیط زیست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. معتقدم باید فرهنگی ایجاد شود که در امر توسعه به عوامل مخرب محیط زیست توجه ویژه ای شود.

20101

کد خبر: 665546

وب گردی

وب گردی