رحمانی فضلی:  رسیدن به نقطه روشن اقتصاد مقاومتی نیازمند گفتمان قالب و مشارکت مردمی است

وزیر کشور با تأکید بر اینکه تحویل 750 پرونده به بانک‌ها در قالب اقتصاد مقاومتی فعالیت بسیار خوبی محسوب می‌شود، تبیین کرد: اقتصاد مقاومتی مسیر طولانی را در پیش دارد که گام نخست آن انجام پروژه‌های نیمه‌تمام می باشد و رسیدن به نقطه روشن اقتصاد مقاومتی نیازمند گفتمان قالب و مشارکت مردمی است.

به گزارش ایسکانیوز، عبد الرضا رحمانی فضلی در پاسخ به سئوالی در خصوص انتخابات 96 گفت: در سال آینده سه انتخابات ریاست جمهوری ، شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات مجلس در چهار حوزه انتخابیه راپیش رو داریم که که باید وزارت کشور برای هر حوزه مقدمات خاص آن را فراهم کند.

وی افزود: برای برگزاری انتخابات دو تاریخ 29 اردیبهشت و پنجم خرداد ماه به شورای نگهبان پیشنهاد شده و آمادکی کامل برای انجام این انتخابات را داریم ضمن آنکه به دلیل آنکه دوره ریاست جمهوری تا مردادماه به پایان می رسد در این زمینه دچار محدودیت هستیم که موضوع در دست پیگیری است.

وزیر کشور ادامه داد : برگزاری جلساتی برای آماده سازی فضای انتخاباتی با احزاب به عنوان بازیگران صحنه سیاسی و نشاط انتخاباتی در برنامه است.
وی عنوان کرد : عملکردی که احزاب و گروه های سیاسی و نیز مطبوعات و رسانه ها درجریان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری داشتند نشان داد که به نوعی پختگی قابل قبول در عرصه سیاسی رسیده اند و رقابت سالمی را با رعایت قانون و اخلاق رقم زدند.
رحمانی فضلی در خصوص موضوع پدیده نیز افزود: با توجه به شرایط حسابرسی و بررسی های صورت گرفته شرکت پدیده امکان ورود به بورس را ندارد اما مقدمات ورود آن به فرابورس در دست انجام است.
وزیر کشور خاطر نشان کرد: در بحث رسیدگی به وضعیت پدیده تا حدی که کار در حوزه ملی بود هماهنگی ها با دستگاه های مختلف در قالب دستور العمل 16 بندی همه ابعاد آن تبیین و راهکارهای حل مسائل آن پیگیری شد.
رحمانی فضلی عنوان کرد : مبتنی بر تصمیم ملی در این حوزه، استاندار و دستکاه های مرتبط با موضوع، در استان اقدامات لازم را انجام داده و هیات مدیره آن انتخاب و قیمت گذاری سهام ها هم انجام شد و مسیر آماده است و باید گام های بعدی برداشته شود.
وی با بیان اینکه تا کنون چندین بار اعلام کرده ام و باز هم اطمینان می دهم از سرمایه های مردم در این حوزه صیانت می شود؛ تاکید کرد: تا کنون نیز تمام اقداماتی که برای حل مسائل این مجموعه از سوی دولت انجام شده؛ فقط برای مردم و حفظ سرمایه های خرد آنان بوده است.
وزیر کشور ادامه داد : مردم واقعا به دلیل عدم اطلاع کافی از اقدامات خلاف قانون این مجموعه دچار مشکل شدند و الان مشکل پدیده حل شده است.
رحمانی فضلی افزود : باز هم تلاش می شود هر مساله ای که در سطح ملی برای ورود به فرا بورس این شرکت و مانند آن باشد ، پیگیری گردد.
وزیر کشور در بحث اقدامات لازم برای مشهد 2017 بعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در این سال هم گفت: این یک سال فرصت ارزشمندی است تا ظرفیت و توانمندی، امکانات و فرهنگ و معنویت حاکم بر شهر مشهد را به جهان معرفی کرده و همه ظرفیت های دنیای اسلام باید در این حوزه اختیار قرار گیرد.
وی گفت : در این حوزه باید توان ظرفیت گردشگری این خطه را تقویت کرد و با برگزاری همایش ها، مراسم و خلاقیت ها از این فرصت مغتنم بهره مناسب را برد.
وی در ادامه افزود : استاندار و مسئولان استان هم اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده اند و برنامه ها و مقدمات کار بر مبنای کار کارشناسی فراهم شده است.
رحمانی فضلی افزود : رئیس جمهوری هم با استقبال از این امر تاکید دارد این کار با قدرت و دقت پیگیری شود تا عملکرد قابل قبولی در این حوزه در نهایت ارائه شود.
وی با تاکید بر اینکه باید این کار با مشارکت واقعی مردم انجام شود ، اظهار کرد : وزارت کشور و استانداری بسترساز است و باید این فضا و فرصت برای فعالیت مردم فراهم شود.
وی درزمینه وضعیت منابع آب گفت: موضوع آبهای مرزی از جمله برنامه هایی است که در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و افغانستان مطرح می کنیم وامیدواریم به توافق هایی رسیده که به نوعی این مساله حل شود.
وزیر کشور با بیان اینکه مباحث و موضوعاتی مانند آسیب‌های اجتماعی و حاشیه شهر تنها یک متولی ندارد، تصریح کرد: این موضوعات بین بخشی بوده و باید از ظرفیت‌ همه دستگاه‌ها استفاده کند.

201/201

کد خبر: 665555

وب گردی

وب گردی