این گزارش بوی خون می دهد/مروری بر قتل هایی که در هفته گذشته اتفاق افتاد

قتل مادر توسط پسرش به وسیله گوشت کوب، قتل زن اول توسط همسرش،محاکمه قاتلی که پدر و خواهرش رابرای دیدن تلویزیون کشت و محاکمه چوپان قاتل از عناوین مهم اخبار تاسف بار قتل در هفته اخیر بودند.

نیوشا یعقوبی: اخبار حوادث را دنبال کردن دل می خواهد باید هر روز در دادگاه ها پرونده های قتل را دنبال کنی و صفحات روزنامه ها را ورق بزنی و با خودفکر کنی چرا آمار طلاق تا این حد بالا رفته است؟ مقصر حوادثی مانند آتش سوزی و تصادفات مرگبار چه کسی است؟ چه چیزی باعث می شود یک پسر راضی شود تا مادرش به قتل برساند؟ چرا باید یک برادر خواهرش را خفه کند تنها به دلیل اینکه خواهرش می خواسته تلویزیون تماشا کند؟ چگونه یک مرد 35 ساله راضی می شود برای یک میلیون تومان بدهی دوستش را بکشد و جسد آن را در کف آشپزخانه دفن کند؟ به راستی چه چیزی باعث شده مردم ما تا این حد قصی القلب شوند؟!
این گزارش بوی قتل وخون می دهد. دردناک است اگر بدانید تنها در طول یک هفته اخیر به پرونده 9 قتل رسیدگی شده است البته تنها آنهایی که به رسانه ها گزارش شده اند. در جدول زیر جزئیات 9 پرونده قتل ذکر شده است.شاید با خواندن آن بتوانید راهکاری برای جلوگیری از این قتل ها پیدا کنید :

حکم دادگاه

توضیحات

عنوان

تاریخ وقوع قتل

ردیف

به دلیل صغیر بودن اولیای دم ( فرزندان خردسال مقتول ) و فقدان سایر اولیای دم عامل جنایت می‌بایست تا 18 ساله شدن فرزندان مقتول در زندان بماند و پس از آن در این‌باره تصمیم گرفته شود.

اینجا کلیک کنید

مرد نجار به اتهام قتل رفیق خود و دفن جسدش در کف آشپزخانه در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران در 5 مرداد محاکمه شد.

متهم به قتل که نجار 35 ساله‌ای بود در بازجویی‌ها به کارآگاهان گفت: من یک میلیون تومان به مقتول بدهکار بودم و او چندین‌بار پولش را از من خواسته بود تا اینکه عصر روز 19 مرداد به خانه ما آمد و وقتی پولش را خواست از او خواستم که چند روزی فرصت بدهد. اما ناگهان دعوایمان شد و وقتی در اتاق پذیرایی به دنبال من آمد او را هول دادم که سرش به میز تلویزیون خورد و نقش زمین شد.مشت محکمی به صورتش زدم ولی انگار قصد نداشت دست از دعوا بردارد. به همین خاطر در یک لحظه چاقو را از کشوی آشپزخانه برداشته و محکم به سینه‌اش زدم. چند دقیقه بعد که متوجه شدم مرده است بیل و کلنگی تهیه کرده و پس از حفر گودالی در آشپزخانه جسدش را دفن کردم.

محاکمه مردی که دوستش را کشت و جسدش را کف آشپزخانه چال کرد

21

مرداد

94

1

مرد جنایتکار پس از این اعتراف با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

اینجا کلیک کنید

پیکر زن جوان صبح شنبه 2 مرداد توسط سگ گله پیدا شد و یک چوپان این موضوع را به پلیس اعلام کرد.

قاتل اعتراف کرد: چند وقت قبل زن دوم گرفتم اما همسر اولم از این ماجرا باخبر شد و با من مشاجره کرد. بنابراین روز حادثه او را سوار بر خودروام درجاده نیشابور خفه کردم. بعد جسدش را دفن کردم اما فکر نمی‌کردم پیدا شود.

قتل زن اول در نیسان آبی توسط همسرش

/

پیکراو توسط سگ گله پیدا شد

2

مرداد 95

2

قاتل در آخرین دفاع گفت: هیچ دفاعی از خود ندارم فقط از اولیای دم که عمویم است تقاضای عفو و بخشش می‌کنم. امیدوارم مادر مرحومم نیز مرا عفو کند.این درحالی است که دو نفر از اولیای دم با طلب دیه میثم را بخشیده‌اند اما عموی او برای برادرزاده جنایتکارش تقاضای قصاص کرد.قاضی مقدم در پایان محاکمه گفت: بزودی رأی دادگاه در این‌باره صادر خواهد شد.

اینجا کلیک کنید

پسر جنایتکار که در جریان تماشای تلویزیون خواهر و پدرش را به قتل رسانده بود، صبح دوشنبه 4 مرداد از سوی قضات شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی مقدم محاکمه شد

ساعت 18 پانزدهم فروردین به خاطر تماشای تلویزیون با خواهرم درگیر شدم و او با چاقوی آشپزخانه از به سمت من حمله کرد که چاقورا از او گرفتم و داخل اتاق حبسش کردم. اما بعد درحالی که بسیار عصبانی شده بودم، به داخل اتاق رفتم و او را با انداختن کش به گردنش خفه کردم.
قصد داشتم برای صحنه‌سازی خواهرم را حلق‌آویز کنم اما موفق به این کار نشدم.
در همین زمان پدرم وارد خانه شد و به داخل آشپزخانه رفت؛ چراغ آشپزخانه هنوز خاموش بود و پدرم هنوز از موضوع قتل خواهرم اطلاع نداشت که از پشت سر به او حمله‌ور شدم و با همان چاقویی که توسط خواهرم مورد حمله قرار گرفته بودم، به پدرم حمله کردم و چندین ضربه چاقو به او زدم که به زمین افتاد.

محاکمه قاتلی که پدر و خواهر برای تماشای تلویزیون

کشت

15 فروردین 94

3

این درحالی بود که شهریار در ادامه تحقیقات راز جنایت دیگری را نیز فاش کرد و به افسر پرونده گفت: سال 87 نیز در جریان مشاجره دختر یکی از اقوام را نیز به قتل رسانده‌ام. بعد از آن نیز دیگر به محل جنایت برنگشتم و به طور ناشناس در کوهستان چوپانی می‌کردم.

تحقیقات جنایی از جنایتکار دستگیر شده همچنان ادامه دارد.

اینجا کلیک کنید

پسر جوانی که در جریان یک درگیری چوپانی را به قتل رسانده است پس از دستگیری راز جنایت قدیمی‌اش را هم افشا کرد.

اوایل خرداد امسال، پیکر نیمه جان چوپان مجروح در ارتفاعات بخش «ساردوئیه» استان کرمان پیدا شد. اما او پس از انتقال به بیمارستان جان سپرد. با مرگ چوپان جوان، تحقیقات تیم جنایی شهرستان جیرفت در این‌باره آغاز شد تا اینکه در تجسس‌ها، ردپای یک چوپان به نام شهریار در این جنایت کشف و او در روز یک شنبه 3 مرداد دستگیر شد.

قاتل در بازجویی‌ها گفت: روز حادثه با مقتول بر سر محل چرای گله دعوایمان شد و من با شلیک اسلحه شکاری او را به قتل رسانده و بعد هم متواری شدم.

محاکمه چوپان قاتل / با مقتول بر سر محل چرای گله دعوایمان شد،بااسلحه شکاری او را کشتم

2

خرداد

95

4

قاتل اعتراف کرد:یک روز قبل از جنایت طی تماس تلفنی با الهام، متوجه درگیری شدید بین او و همسرش شدم؛ بنابراین بسیار عصبانی شدم و تصمیم گرفتم این بار به هر شکل ممکن ، تصمیم گذشته خودم را برای کشتن پژمان عملی کنم.

متهم اصلی پرونده با قرار بازداشت موقت و همسر قربانی جنایت نیز با قرار قانونی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

اینجا کلیک کنید

ساعت 3 بامداد روز 16 تیر امسال، مأموران گشت پلیس با دیدن خودروی شعله‌ور در آتش، خود را به محل حادثه رسانده و آتش‌نشانی را خبر کردند. اما آتش‌نشان‌ها پس از خاموش کردن شعله‌ها و هنگام جست‌وجوی داخل خودرو، ناگهان نگاه‌شان به جسد سوخته مردی افتاد که روی صندلی کناری راننده افتاده بود.

کارآگاهان در تحقیقات دریافتند که پژمان به همراه پسر خاله زنش به نام «ناصر»- 23 ساله- در خرید و فروش خودرو با هم مشارکت داشته‌اند و فرضیه ماجرای عشقی نیر در دست بررسی قرار گرفت.

قتل مردجوان به دست پسر خاله همسرش

/

ناصر چند بار گفته بود باید مانع ازدواج‌مان را از میان بردارد

16

تیر

95

5

با اعتراف‌های متهم جوان به قتل درحضور بازپرس جنایی او به بازسازی صحنه جنایت پرداخت و بعد هم روانه زندان شد.

اینجا کلیک کنید

مظنون شماره یک پرونده قتل مدیر عامل زن شرکت عمرانی درحالی که سعی داشت با گمراه کردن تیم جنایی مسیر تحقیقات را منحرف کند با تیزهوشی بازپرس جنایی ناچار به اعتراف شد.

ساعت 9 شب اوایل تیر امسال مرد جوانی باپلیس تماس گرفت و از کشف جسد زن جوانی در حاشیه خیابان وکیل آباد مشهدخبرداد.

قاتل اعتراف کرد: مقتول به من گفت مشکلات مالی من عامل ورشکستگی شرکت خواهد شد. او حتی تهدید کرد استعفا می‌دهد و سرمایه‌اش را از شرکت خارج می‌کند. اگر او این کار را می کرد من هم بشدت متضرر می‌شدم. در شب حادثه سهیلا از من خواست خودرو را متوقف کنم تا درباره این مسأله حرف بزنیم و موضوع را تمام کنیم،اما هنگام گفت‌وگو بشدت عصبانی شدم و ناگهان شالی را که او بر سر داشت دور گردنش پیچیدم و فشار دادم.

راز قتل خانم مهندس جوان در دوربین مداربسته

/

قاتل دستگیر شد

3

تیر

95

6

پرونده متهم با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه کیفری ارسال شد تا بزودی محاکمه شود.

اینجا کلیک کنید

جوانی که در شهر کوار در نزدیکی شیراز مادرش را تحت تأثیر ماده مخدر شیمیایی با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، در عذاب وجدان از شهری به شهر دیگر گریخت – تا اینکه سرانجام در مشهد دست به خودکشی زد.

کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی که ردپای جوان 30 ساله فراری را در یکی از خانه‌های اجاره‌ای مشهد یافته بودند، سرانجام پی بردند او در حال مرگ به یکی از بیمارستان‌ها منتقل شده و پزشکان نجاتش داده‌اند.

قاتل اعتراف کرد:مشاجره شدید بین من و مادرم ادامه داشت تا اینکه در اوج عصبانیت گلوله‌ای هوایی شلیک کردم اما نمی‌دانم چگونه گلوله به مادرم خورد و او هم خون‌آلود نقش زمین شد. من هم ازترس دستگیری از شیراز به اصفهان،قم و تهران و از آنجا به مشهد رفتم.

دستگیری پسر معتاذی که به مادرش شلیک کردو او را کشت

10 شهریور94

7

قاتل اعتراف کرد: قصد داشتم به اوتجاوز کنم که ناگهان سر و صدایی از کوچه شنیدم.اهالی در جست‌وجوی او بودند. ترسیده بودم. نمی‌توانستم رهایش کنم؛ چون هویتم را فاش می‌کرد. ابتدا ضربه‌ای به سرش زدم، بعد هم با پارچه‌ای خفه‌اش کردم.

این جنایت فجیع حدود 40 روز پیش اتفاق افتاده بود که در پی دستگیری قاتل، محاکمه او بسرعت در دادگاه کیفری انجام شد و در کوتاه‌ترین زمان در تاریخ محاکمات جنایی نیز مجازات شد

اینجا کلیک کنید

شیطان‌صفتی که دختر پنج ساله همسایه را ربوده و پس از قتل او جسدش را زیر یک پل رها کرده بود سحرگاه 4 مرداد با حضور مردم شهر در حاشیه ترمینال شهرستان سنقر به دار مجازات آویخته شد.

حنانه دختر چهارساله و نیمه‌ای بود که پس از خرید بستنی از بقالی محله‌شان در شهرک ولیعصر شهرستان «سنقروکلیایی» به خانه‌شان بر می‌گشت که به طرز مرموزی ناپدید شد. آن روز غروب، هنگامی که مادرش هراسان به‌دنبال دخترکوچولو می‌گشت خانه به‌خانه سراغ گمشده‌اش را می‌گرفت، غافل از اینکه مرد شیطان صفتی از ساکنان همان محله، در حیاط خانه‌اش جسد حنانه خردسال را درون یک کیسه پلاستیک پیچیده تا با خلوت شدن کوچه، جسد را به ترک موتورسیکلتش به بیرون از شهر ببرد.

اعدام قاتل حنانه کوچولو

/

قاتل اعتراف کرد: قصد داشتم به اوتجاوز کنم

4

مرداد 95

8

پس از ثبت این ادعاهای عجیب و غیر قابل باور مرد قاتل, به دستور بازپرس مرادی قاتل در اختیار اداره دهم آگاهی قرار گرفت تا صحت و سقم ماجرا و ادعاهای عجیب او مشخص شود و بزودی تحقیقات در زمینه زوایای تاریک و پنهان این قتل آغاز خواهد شد. جسد با دستور بازپرس جنایی به اداره پزشکی قانونی منتقل شد تا علت دقیق مرگ مقتول ۶۵ ساله تعیین شود.

اینجا کلیک کنید

مرد ۴۵ ساله که با ضربات متعدد جسم سخت مادر ۶۵ ساله‌اش را به قتل رسانده بود ادعا کرد مادرش با باز گذاشتن شیر فلکه گاز قصد داشته او را بکشد. متهم در اختیار کاراگاهان اداره دهم قرار دارد.

ساعت نه و ۲۰ دقیقه صبح 31 تیرماه ماموران کلانتری مجیدیه در تماس با بازپرس کشیک قتل پبرزنی ۶۵ ساله با ضربات متعدد جسمی سخت دادند.

قاتل که در همان ساعات اولیه این رخداد دستگیر شده بود زمانیکه در برابر بازپرس پرونده قرار گرفت گفت: شب گذشته در حالیکه در خانه خواب بودم متوجه بوی گاز شدم. به سراغ فلکه شیر گاز رفتم و فهمیدم مادرم بدون اینکه من بفهمم خانه را ترک کرده است و با باز گذاشتن شیر گاز قصد قتل من را دارد. من در همان لحظه گوشت کوب را برداشتم و پشت در خانه کمین کردم تا مادرم برگردد. زمانیکه او به خانه آمد او را گرفتم و به سمت آشپزخانه بردم و کشتم.

دستگیری قاتلی که مادرش را با گوشت کوب کشت

/

مادرم با باز گذاشتن شیر فلکه گاز قصد کشتنم را داشت

31 تیر
95

9


20106


 
کد خبر: 665559

وب گردی

وب گردی