اقدامات اجرایی برای برگزاری انتخابات 96 چه  زمانی برگزار می شود؟

سخنگوی وزارت کشور گفت: این وزارتخانه پس از وصول اعلام نظررسمی شورای نگهبان درباره زمان پیشنهادی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات سال آینده، اقدامات اجرایی را بر اساس زمان بندی پیش بینی شده آغاز می کند.

به گزارش ایسکانیوز، سید سلمان سامانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال آینده انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت که در این زمینه دو تاریخ پیشنهادی برگزاری انتخابات یعنی 29 اردیبهشت ماه و پنجم خردادماه به شورای نگهبان اعلام شده است.
وی ادامه داد: وزارت کشور منتظر اعلام نظر شورای نگهبان است و به محض اعلام رسمی نظر این شورا، اقدامات اجرایی منطبق با زمان بندی های قانونی برای برگزاری انتخابات آغاز می شود.
قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان ها گفت: وزارت کشور برنامه ریزی های لازم برای برگزاری انتخابات سال آینده را انجام داده و آمادگی کامل در این زمینه دارد.

**فردا دومین سفر وزیر کشور به لرستان با محوریت اقتصاد مقاومتی
سخنگوی وزارت کشور همچنین در ادامه گفت: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور فردا (پنج شنبه) برای دومین بار با هدف پیگیری روند تحقق اقتصاد مقاومتی به استان لرستان سفر می کند.
سامانی افزود: این سفر با هدف اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ریاست محترم جمهوری و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام می شود.
وی ادامه داد: وزیر کشور در جریان این سفر از شهرک صنعتی خرم آباد و تعدادی از واحدهای تولیدی استان لرستان بازدید به عمل می آورد.
قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان ها گفت: همچنین قرار است در این سفر تعدادی از پروژه های بزرگ صنعتی افتتاح و به بهره برداری برسد.
سامانی با یادآوری اینکه استان لرستان یکی از استان های منتخب برای تحقق اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: نشست با تعدادی از فعالان اقتصادی استان لرستان با هدف برنامه ریزی برای حل مسایل و مشکلات این حوزه و تلاش برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه های وزیر کشور در این سفر خواهد بود.
سخنگوی وزارت کشور گفت: تعدادی از مدیران ارشد بانک ها وزیر کشور را در این سفر همراهی می کنند.

**دومین نشست استانداران سراسر کشور در سال جاری به زودی برگزار می شود
سامانی همچنین درباره برگزاری نشست بعدی استانداران نیز گفت: یکی از رویکردهای اصلی وزارت کشور در دولت تدبیر و امید، اهتمام ویژه به ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین استانداری ها در جهت اجرای دقیق سیاست ها و برنامه های دولت در سراسر کشور است و برگزاری اینگونه نشستهای تخصصی، تاثیر بسزایی در تحقق این هدف مهم دارد. وی افزود: دومین نشست مشترک استانداران سراسر کشور به زودی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در وزارت کشور برگزار می شود که در این نشست آخرین سیاست ها و تصمیمات دولت در حوزه های مختلف با رویکرد تحقق اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار می گیرد.

201/201

کد خبر: 665580

وب گردی

وب گردی