ترامپ گزینه مورد نظر نتانیاهو برای ریاست جمهوری آمریکا است

شهردار سابق نیویورک تاکید کرد که نخست وزیر و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی، بیشتر تمایل دارند دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود تا هیلاری کلینتون.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، «رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک اعلام کرد که «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا، گزینه مورد نظر نخست‌وزیر اسرائیل برای تکیه زدن به صندلی ریاست جمهوری ایالات متحده است.

به نوشته روزنامه ی واشنگتن پست جولیانی با بیان اینکه می‌داند مقامات عالی‌رتبه کابینه رژیم صهیونیستی چه کسی را برای ریاست جمهوری آمریکا می‌خواهند، گفت: «این فرد هیلاری کلینتون نیست. این فرد دوره سوم اوباما نیست.»

جولیانی که در ماه مارس امسال به اراضی اشغالی سفر و با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد، می‌گوید سران اسرائیل نگرانند اگر کلینتون انتخاب شود، سیاست‌هایی را دنبال کند که کابینه بنیامین نتانیاهو خواهان آن نیست، مانند اینکه فرایند صلح فلسطین-اسرائیل را آغاز کند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار واشنگتن پست تصریح کرد: «آن‌ها (اسرائیلی‌ها) از نظر سیاسی به قدری آگاه هستند که بدانند در صورت انتخاب شدن هیلاری، او برای حفاظت از حزب چپ علیه الیزابت وارن به سمت آن‌ها خواهد رفت. آن‌ها می‌دانند که هیلاری می‌خواهد راهکار دو دولتی را دوباره از سر گرفته و به سمت فلسطینی‌ها برود.»

جولیانی در ادامه اضافه کرد: «آن‌ها می‌دانند که دونالد ترامپ می‌تواند بگوید تروریسم اسلامی و پای حرف خود بایستد. پس سوالی باقی نمی‌ماند که او برای اسرائیل بهتر از هیلاری است.»

بر این اساس، یکی از افراد نزدیک به جولیانی می‌گوید، نتانیاهو به او گفته که جمهوری‌خواهان را به دموکرات‌ها ترجیح داده و پیامی برای ترامپ به شهردار سابق نیویورک داده و توصیه‌هایی درباره نحوه سخنرانی کردن حول مسئله سیاست‌های مربوط به اسرائیل ارائه داده است.

جولیانی البته به نقل از مقامات اسرائیلی این مسئله را گفت که نتانیاهو به چند دلیل، بسیار تلاش کرده تا درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سکوت کند. یک دلیل این است که اسرائیلی‌ها نمی‌دانند ترامپ در داشتن رابطه بهتر با سران اسرائیل «حتما» بهتر از کلینتون خواهد بود.

303300

کد خبر: 665607

وب گردی

وب گردی