سلام آشنای  میهمانان سیمرغ به کودکان و نوجوانان نیشابوری

جمعی از شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان میهمان همایش کودک سیمرغ در مرکز سه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور بودند.

به گزارش ایسکانیوز، مسئول مرکز سه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور اظهار کرد: پس از استقبال کودکان و نوجوانان مرکز سه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور از میهمانانشان؛ افسانه شعبان‌نژاد، معصومه انصاریان، جمال‌الدین اکرمی، با گل و کارت پستال، مراسم آغازین برنامه اجرا شد.

زهره اکبرآبادی افزود: یکتا بیدخت از اعضای مرکز شماره‌ی یک، داستان « گوسفند خیلی عصبانی» ترجمه‌ی معصومه انصاریان را اجرا کرد.

وی خاطرنشان کرد: حدیث سوقندی و فاطمه صادقی از اعضای فعال کلاس ادبی مرکز شماره‌ی سه، اشعار نیمایی خود را با مطلع « درخت ایستاده بود» که نظیره‌ای برای کتاب « پرنده گفت شاعرم» از افسانه شعبان‌نژاد بود را قرائت کردند.

اکبرآبادی یادآورشد:برنامه‌ی نشست کودکان و نوجوانان و با شاعران و نویسندگان با اجرای نمایشنامه‌خوانی سه تن از اعضای مرکز شماره سه از روی کتاب « آواز فاخته» اثر جمال‌الدین اکرمی، ادامه یافت و میهمانان در کنار چشم‌های مشتاق حاضران کوچک این محفل، به تماشای این اجرا نشستند.

وی اذعان کرد:. در پایان نیز فاطمه سوقندی، از اعضای قدیم کانون پرورش فکری؛ مربی ادبی حاضر کانون به قرائت شعری از خود پرداخت.

اکبرآبادی عنوان کرد:حاضران، مخاطب نویسندگان و شاعران کتاب‌های خودشان شدند. پس از این‌که جمال‌الدین اکرمی، کودکان و نوجوانان را به کارگاه کاردستی خود در ادامه‌ی این برنامه دعوت کرد، افسانه شعبان‌نژاد از کتاب تازه‌ی خود « بی‌طاقت» شعری برای نوجوانان و شعر دیگری برای کودکان قرائت نمود و انصاری، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان نیز، اعضای را به شنیدن داستان کوتاهی از خود میهمان کردند. در پایان این بخش نیز دو تن از اعضای فعال ادبی مرکز 1 نیز به خوانش اشعار خود پرداختند..

مسئول مرکز سه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور تصریح کرد: پس از اتمام مراسم، اعضا به گروه‌های مختلف تقسیم شدند و در سه کارگاه مختلف ادبی و هنری با حضور سه میهمان حضور یافتند.

کد خبر: 665629

وب گردی

وب گردی