کولایی: هجمه ها علیه برخی اعضای لیست امید، جنگ روانی است

بعد از پیروز شدن مردم در انتخابات مجلس دهم که توانستند در پرتو یکپارچگی و انسجام با فعالان سیاسی، شکاف ها را پر کنند، جریان خاصی تلاش کرد تا جنگ روانی بسیار پیچیده و ماهرانه ای بر علیه جریان لیست امید شکل دهد.

به گزارش ایسکانیوز الهه کولایی در گفتگو با خبرنگار امید وارنا درباره انتقادها به نحوه انتخاب و قرار دادن افرادی چون سیده فاطمه حسینی در لیست امید و حاشیه های بوجود آمده در مورد او گفت: در مورد اشخاصی که در لیست امید قرار داده شدند یک نکته مهم وجود داشت و آنهم شرایط خاص آن دوران بدلیل رد صلاحیت بسیاری از چهره های شاخص و سابقه دار جریان اصلاحات بود، بنابراین ما راهی نداشتیم جز اینکه از افرادی که تأیید صلاحیت شده بودند و از لحاظ سیاسی بر تعهد و وابستگی شان به جریان اصلاحات تا حدودی اطمینان داشتیم، حمایت میکردیم. خانم فاطمه حسینی هم به دلیل انتصاب و تعلقشان به جریان اصلاحات و همچنین سبقه تحصیلیشان در دبیرستان تیزهوشان و تلاشهایشان در حوزه آکادمیک، فرد مناسبی دانسته شدند و برای درج نامشان در لیست امید انتخاب گردیدند.

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان افزود: بعد از پیروز شدن مردم در انتخابات مجلس دهم که توانستند در پرتو یکپارچگی و انسجام با فعالان سیاسی، شکاف ها را پر کنند، جریان خاصی تلاش کرد تا جنگ روانی بسیار پیچیده و ماهرانه ای بر علیه جریان لیست امید شکل دهد. به هر حال ما اگر می خواهیم قضاوتی دراینباره داشته باشیم بایستی با در نظر گرفتن شرایط و فضای حاکم بر انتخاباتباشد و باید این واقعیت را پذیرفت که تا زمانیکه نظام حزبی قدرتمند و فعالی در کشور وجود نداشته باشد و نتوان نیروهای حزبی کارآمد را از طریق آموزش صحیح برنامه ها تربیت کرد، نمیتوان انتظاراتی بیش از این داشت.

این استاد علوم سیاسی متذکر شد: نکته مهم تر این است که جریان رقیب لیست امید از ابزاری منفی استفاده کرده است که ما نمی خواهیم از آن موارد منفی بهره ببریم. جریان رقیب از همه امکاناتی که در اختیار دارد برای تلخ کردن شیرینی پیروزی لیست امید در کام مردم استفاده می کند و این هجومی که بر علیه برخی اعضای لیست امید که متشکل از اصلاح طلبان و اعتدالیون است، شکل گرفت نشان دهنده یک رویکرد کاملاً سیاسی است و قصد آن به راه انداختن یک جنگ روانی علیه پیروزی یکپارچه لیست امید در سراسر کشور است و نباید فراموش کرد که دلیل بسیاری از این مسائل و مشکلاتی که امروز با استفاده از همان ها قصد تخریب برخی از اعضای لیست امید و دولت تدبیر و امید را دارند، ریشه در درون سیستم دولت قبل دارد و از آنجا نشأت گرفته است. به هر حال وصف حال ما باید «کلمه حق یراد بها الباطل»باشد و می بایست با دقت کافی با این تبلیغات برخورد کنیم و تلاش کنیم تا اصلاحات ساختاری ، بنیادین و فراگیر برای مقابله با فساد، آن هم نه به شکل گزینشی بلکه به صورت همه گیر، فارغ از خودی و غیر خودی، انجام شود که این امر نیازمند هوشیاری، آگاهی و دقت زیاد است.

وی در پایان تأکید کرد: البته منظور سخنان بنده دفاع از افرادی که به نام لیست امید وارد مجلس شدند و به نام مستقلان فراکسیون تشکیل دادند و یادشان رفت که چطور انتخاب شدند، نیست.

201/201

کد خبر: 665748

وب گردی

وب گردی