دی‌میستورا یکشنبه به تهران سفر می‌کند

همزمان با کامل شدن محاصره استان حلب توسط ارتش سوریه، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از سفر خود به تهران برای رایزنی درباره اوضاع سوریه خبر داد

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پرس‌تی‌وی، استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز یکشنبه به ایران سفر می‌کند تا در دیدار با مقامات وزارت خارجه درباره بحران سوریه رایزنی کند.

به گزارش تسنیم، دی میستورا قرار است در دیدار محمد جواد ظریف، وزیرخارجه کشورمان و حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه در تهران تازه‌ترین تحولات و تلاش‌ها برای آغاز مجدد روند مذاکرات صلح سوریه را مورد بررسی قرار دهد.

از سویی، رمزی عزالدین رمزی، معاون دی‌میستورا نیز فردا شنبه در پاسخ به دعوت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به دمشق می‌رود.

بنا بر اعلام دولت روسیه، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه آماده بررسی پیشنهادات مطرح شده از سوی دی‌میستورا برای حل بحران این کشور است.

تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به پنج سال ناآرامی در سوریه که تاکنون حدود 470 هزار کشته و حدود 2 میلیون زخمی بر جای گذاشته همچنان ادامه دارد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ابراز امیدواری کرده است مذاکرات جدید صلح در این کشور تا یک ماه آینده در ژنو برگزار شود.

دولت سوریه اوایل مردادماه امسال از آمادگی خود برای ادامه مذاکرات با گروه های شبه نظامی به منظور ایجاد صلح و پایان بخشیدن به درگیری‌ها در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، یک مقام وزارت امورخارجه سوریه گفته است:«دمشق آماده ادامه مذاکرات سوری- سوری بدون هیچ پیش شرط و دخالت خارجی و با حمایت سازمان ملل است.»

دور قبلی مذاکرات صلح سوریه که اوائل امسال برگزار شد اما با بالا گرفتن درگیری‌ها و نقض آتش بس از سوی گروه‌های مخالف دولت و دیگر گروه های تروریستی بدون دست یابی به نتیجه خاصی پایان یافت.

303300

کد خبر: 665915

وب گردی

وب گردی