همایون نصیری عنوان کرد: لزوم تداوم مسترکلاس ها در ایران/از کنسرت با حکیم لودین تجربه زیادى کسب کردم

همایون نصیری نوازنده سازهای کوبه ای گفت:مستر کلاس ها صد در صد باید تداوم داشته باشند. هرچقدر که نوازنده ها و معلم های با تجربه با هر سازی بتوانند به ایران بیایند،بچه ها می توانند از تجربیات آن ها خیلی استفاده کنند.

همایون نصیری در گفت و گو با ایسکانیوز؛ درمورد اینکه آیا یک نوازنده پرکاشن باید مجموعه سازهای پرکاشن را به صورت حرفه واى بزند اظهار کرد: هرچقدر تسلط روی سازهای مختلف بیشتر باشد آن نوازنده،نوازنده کامل تری است ولی خوب اکثر نوازنده ها تخصصی یک ساز را می نوازند و روی یک ساز تسلط دارند و با سازهای دیگر هم آشنا هستند و تاجایی که بتوانند به بهترین شکل آن سازها را می نوازند.به هرحال نمی توان قانونی تعریف کرد که اگر یک ساز را بنوازند بقیه سازها را نمی توانند بنوازند،در واقع یک نوازنده پرکاشن هرچقدر که روی سازهای مختلف با استایل صحیح تسلط داشته باشد نوازنده کامل تری خواهد بود.

وى درمورد شاهرخ پورمیامین نوازنده سرشناس موسیقی پاپ که 14 اردیبهشت ماه سال جاری بر اثر بیماری از دنیا رفت اظهار داشت: من و آقای پورمیامین سال های زیادی در کنسرت های آقای عصار و آقای اصفهانی و یکسری کنسرت های آقای فتحعلیان با همدیگر بودیم،که متأسفانه ایشان بخاطر بیماری که داشتند در یکی،دو سال اخیر درگیر بودند و بعد هم به رحمت خدا رفتند.

وی درباره وجه تمایز پورمیامین با دیگر نوازنده ها عنوان کرد:نکته بارز ساز زدن آقای پورمیامین این بود که خیلی شسته و رفته ساز میزد یعنی تمیز ساز می نواخت و آن کاری که قرار بود انجام دهد را بدون هیچ شلوغ کاری و چیز اضافه ای انجام می داد.به نظرمن نقطه تمایز پورمیامین با خیلی از نوازندگان این بود که کار خودش را انجام می داد نه کمتر نه بیشتر .به هرحال ایشان جزو نوازنده های خوب و با تجربه ما بودند که متاسفانه ایشان را از دست دادیم.

در ادامه این نوازنده از تجربه کنسرت اواخر خرداد خود با حکیم لودین گفت:این کنسرت بسیار کنسرت خوب و برای من بسیار تجربه خوبی بود.من در کنار ایشان که واقعا نوازنده بزرگی هستند تجربه زیادی کسب کردم.

نصیری در پاسخ به سوالی مبنی برکیفیت مستر کلاس های حکیم لودین اظهار کرد:کلاس های حکیم لودین بسیار خوب بود،ایشان نوازنده بسیار با تجربه ای هستند،هم موسیقی شرق و هم در واقع ریتم های لاتین و آفریقایی را بسیار خوب می شناسند بخاطر همین کلاس های ایشان کلاس های مفیدی بود.

وی در پایان درمورد لزوم تداوم مستر کلاس ها گفت:مستر کلاس ها صد در صد باید تداوم داشته باشند. هرچقدر که نوازنده ها و معلم های با تجربه با هر سازی بتوانند به ایران بیایند،بچه ها می توانند از تجربیات آن ها خیلی استفاده کنند.

508

کد خبر: 665924

وب گردی

وب گردی