افزایش ۸۱ درصدی صادرات کالای نفتی در تیرماه سال جاری

از تمام بنادر ایران در تیرماه سال ۹۵، معادل ۱۱ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۶۱۰ تن تخلیه و بارگیری شد که افزایش ۴.۳ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از تمام بنادر ایران در تیرماه سال ۹۵، میزان ۱۱ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۶۱۰ تن تخلیه و بارگیری شد که افزایش ۴.۳ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشته است.

از این حجم عملیات سهم تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی ۷ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۶۹۵ تن بوده که در همین زمان تخلیه شده است. بارگیری کالای نفتی هم ۴ میلیون و ۴۸ هزار و ۹۱۵ تن گزارش شده است.

تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی

تخلیه کالاهای غیرنفتی ۲ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۵۹۱ تن در تیرماه سال جاری گزارش شده که سهم بارگیری ۴ میلیون ۲۴۸ هزار و ۱۰۴ تن بوده همچنین واردات و صادرات این نوع کالا به ترتیب، ۲ میلیون ۲۷۲ هزار و ۴۳۴، ۳ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۸۷ تن که این آمار صادرات ۲۱.۷ درصد افزایش تغییر داشته است.

ترانزیت کالای غیرنفتی هم ۳۸۱ هزار و ۸۶۶ تن در تیرماه سال ۹۵ گزارش شده است.

تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی

تخلیه کالاهای نفتی ۱ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۶۵۲ تن در تیرماه سال جاری گزارش شده که سهم بارگیری ۲ میلیون ۲۶۶ هزار و ۲۶۳ تن بوده همچنین واردات و صادرات این نوع کالا به ترتیب، ۲۴۶ هزار و ۶۶، ۲ میلیون و ۵۹ هزار و ۲۵۱ تن اعلام شده است. آمار صادرات در این مدت ۸۱.۵ درصد افزایش را تجربه کرده است.

ترانزیت کالا غیرنفتی هم ۲ میلیون و ۵۹ هزار و ۲۵۱ در تیر ماه سال جاری گزارش شده همچنین کل تخلیه و بارگیری کانتینر ۲۱۳ هزار و ۹۴۵TEU گزارش شده است.

در تیرماه ۹۵ آمار جابه‌جایی مسافر ۸۸۴ هزار و ۱۷۶ نفر اعلام شده است.

601/401

کد خبر: 665929

وب گردی

وب گردی