بیمه خودروهای سنگین به طور مستمر پایش می شود

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از پایش مستمر بیمه‌های شخص ثالث خودروهای سنگین در راستای اجرای طرح پیمایش خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت و انرژی، ناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد: سهمیه سوخت ٦٣ هزار خودروی فاقد بیمه شخص‌ثالث با توجه به هماهنگیهای انجام شده با نهادهای اجرایی از شنبه (دوم مردادماه) به طور موقت تا زمان رفع مشکل بیمه قطع ‌شده است.

وی افزود: در مرحله شناسایی بیش از ٩٥ هزار خودروی فاقد بیمه شخص ثالث شناخته شد و تا امروز بیش از ٣٢ هزار خودرو از طریق خود اظهاری، مدارک و اسناد بیمه‌ خود را ارائه کردند و ٦٣ هزار خودرو به دلیل نداشتن یا اثبات نکردن بیمه سهمیه سوختشان به طور موقت قطع ‌شده است.

سجادی ادامه داد: بیمه شخص ثالث خودروهای سنگین مستمر پایش می‌شود و در صورت نزدیک شدن به پایان بیمه‌نامه بصورت خودکار پیام هشدار بیمه دریافت خواهند کرد.

به گفته وی، صاحبان خودروهای سنگین با نزدیک شدن به پایان اعتبار بیمه‌نامه، هشدار بیمه دریافت خواهند کرد و در صورت رفع نکردن مشکل، هشدار خطای بیمه می‌گیرند که به معنای دریافت نکردن سوخت از جایگاهها و توقیف موقت کارت سهمیه سوختشان است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان این‌که طرح قطع سهمیه سوخت خودروهای فاقد بیمه مصوب سال ٨٧ با اجرای این طرح از ابتدای مردادماه امسال اجرا شد، گفت: تا امروز، ابزار اجرای این طرح وجود نداشت اما از مهرماه پارسال این اقدام عملیاتی و از ابتدای امسال اجرایی شد.

وی ادامه داد: با هماهنگیهای انجام شده میان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، پلیس راهور و بیمه مرکزی قرار بر این شد که این خودروها کارت سوختشان از دوم مردادماه به طور موقت غیرفعال شود تا اقدام به رفع مشکل بیمه‌ای خود کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث پس از رفع مشکل بیمه‌ خود، به سرعت کارت سوختشان فعال می‌شود و دوباره مجاز به دریافت سوخت از طریق کارت می‌شوند.

وی با بیان این‌که از دوم مردادماه، ٦٣ هزار خودروی فاقد بیمه شخص ثالث هشدار بیمه آنها تبدیل به اخطار شده است، اظهار کرد: کارت سوخت این خودروها در ترمینال شارژ نمی‌شود و سوخت دریافت نخواهند کرد.

سجادی درباره خودروهایی که به اشتباه در فهرست هشدار قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: خودروهایی که دارای بیمه هستند و مشکل خاصی در این زمینه ندارند؛ اما پیام هشدار قطع دریافت کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +١٠ با ارائه مدرک بیمه‌ از فهرست قطع دریافت سوخت خارج شوند.

601/401

کد خبر: 665957

وب گردی

وب گردی