معرفی شبکه‌های اجتماعی داخلی به مردم/ پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی با  فعالیت‌های تخصصی

الفت گفت: شبکه‌های بسیار قوی، دارای اطلاعات خوب و با سرعت در کشور ایجاد شده و تلاش معاونت اجتماعی قوه قضائیه بر این است که این شبکه‌های داخلی را به طرق مختلف به مردم معرفی کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به اقدامات این معاونت برای پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی گفت: کمیته‌ پیشگیری از آسیب‌های فضای سایبر در این معاونت فعال است و اقداماتی را در این راستا انجام می‌دهد.

او افزود: واقعیت امر این است که در رابطه با پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی، نیازمند فعالیت‌های تخصصی بسیار جدی‌تری هستیم که باید صورت گیرد.

الفت با بیان اینکه ورود ما در فضای مجازی و در واقع کنترل، رصد و پایش اینگونه فضاها به راحتی اقداماتی که در فضای حقیقی صورت می‌گیرد نیست، گفت: شاید بزرگترین علت کندی حرکت پیشگیرانه در این زمینه این است که قسمت اعظمی از این فضاها به خارج از کشور مرتبط است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که باید مردم شریف کشورمان را از نظر فرهنگی و اعتقادی مجاب کنیم تا از شبکه‌ها و سایت‌هایی استفاده کنند که سرور آن در داخل کشور وجود دارد.

او ادامه داد: شبکه‌های بسیار قوی، دارای اطلاعات خوب و با سرعت در کشور ایجاد شده و تلاش معاونت اجتماعی قوه قضائیه بر این است که این شبکه‌های داخلی را به طرق مختلف به مردم معرفی کند تا یک انصرافی در اذهان مردم برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی ایجاد گردد.

الفت ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد و رودیکرد مردم به سمت شبکه‌های اجتماعی داخلی باشد هم جلوی آسیب‌ها را گرفته‌ایم و هم از وقوع جرایم در این فضا پیشگیری کرده‌ایم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: تا زمانی که این شبکه جهانی خارج از دسترس ما فعالیت می کنند و مردم به سمت استفاده از آن رغبت دارند بحث پیشگیری در این فضا از موفقیت لازم برخوردار نیست؛ اما معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افراد و گروه‌هایی را آماده می‌کند تا آن‌ها بتوانند بارگذاری‌های لازم را در این شبکه‌ها انجام دهند و فضاهای این شبکه‌ها را نیز از اطلاعات خودمان پر کنیم که اسیب رسانی آن کمتر شود.

20103

کد خبر: 665981

وب گردی

وب گردی