کمتر از یک هفته تا معرفی گلکسی نوت ۷؛ همه‌ی آنچه باید از پرچم‌دار جدید سامسونگ بدانید

کمتر از یک هفته تا معرفی «گلکسی نوت ۷» (Galaxy Note 7) باقی‌مانده است. پرچم‌دار جدید سامسونگ در تاریخ ۱۲ مرداد ماه در مراسمی ویژه معرفی خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، شرکت سامسونگ از سال پیش تصمیم گرفت که نوت‌های جدید خودش را زودتر از آیفون معرفی کند و به نظر می‌رسد که این کار باعث موفقیت نوت ۵ شد و حالا در نوت ۷ هم این اتفاق رخ خواهد داد. اگر دیجی‌کالا‌مگ را دنبال کرده باشید، حتما با انواع و اقسام شایعات منتشر شده درباره‌ی این گوشی آشنا شده‌اید. هر روز یک خبر جدید از این تلفن همراه هوشمند منتشر می‌شود و تقریبا چیزی وجود ندارد که از این گوشی ندانیم؛ اما اگر می‌خواهید بدانید که این گوشی چه چیزهایی دارد و کاربران با چه ویژگی‌هایی روبرو می‌شوند، ادامه‌ی مطلب قطعا برای شما جذاب خواهد بود.

اولین سوال اینجاست که چرا سامسونگ نام ۷ را برای این گوشی انتخاب کرد و خبری از نوت ۶ نیست؟ جواب این سوال کاملا مشخص است. دلیل اول این کار رقابت با آیفون ۷ است. با تغییر نام نوت جدید به گلکسی نوت ۷ این تلفن همراه هم‌شماره‌ی آیفون ۷ می‌شود و راحت‌تر می‌توان این گوشی را تبلیغ کرد. البته با این کار شماره‌ی خانواده‌ی نوت با سری S برابر می‌شود و کاربران خودشان را درگیر شماره‌های عجیب و قریبی که هر ساله به وجود می‌آیند، احساس نمی‌کنند. از امسال به بعد گوشی‌های جدید سامسونگ با یک شماره عرضه می‌شوند و همه می‌دانند که شماره‌ی بالاتر در تمام محصولات به معنای جدیدتر بودن خواهد بود.

گلکسی نوت ۷ از صفحه نمایش خمیده بهره می‌برد. محصولی که شباهت زیادی به گلکسی S7 اج خواهد داشت و قلم مخصوصی هم دارد. بسیاری از شایعات به این موضوع اشاره کرده‌اند که این گوشی تنها یک مدل با صفحه نمایش خمیده خواهد داشت؛ اما تصویری هم از مدل مسطح آن منتشر شده و بعید نیست که این گوشی دو مدل داشته باشد.

مدل مسطح گوشی گلکسی نوت ۷

شایعاتی هم درباره‌ی وجود دوربین دوتایی این گوشی منتشر شده که نمی‌دانیم تا چه اندازه صحت دارند. در اکثر شایعات گفته شده که این گوشی دوربینی همانند گلکسی S7‌ دارد که در نور کم هم تصاویر بسیار با کیفیتی ثبت می‌کند. یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با فناوری DualPixel که روی نوت ۷ قرار گرفته است.

خیلی دوست داشتیم که این گوشی با اندروید ۷ در اختیار کاربران قرار بگیرد؛ اما از آنجایی که این سیستم عامل تا زمان عرضه‌ی نوت جدید نهایی نمی‌شود، سامسونگ آن را با اندروید ۶٫۰ راهی بازار خواهد کرد.

البته نوت۷ با اندروید ۷٫۰ هم آزمایش شده است. این گوشی از نسخه‌ی جدید رابط کاربری TouchWiz بهره می‌برد که ویدیویی هم از آن منتشر شده.

از دیگر ویژگی‌های این تلفن همراه هوشمند می‌توان به وجود سنسور تشخیص عنبیه چشم اشاره کرد. این سنسور جدید در کنار دوربین جلوی گوشی قرار گرفته و کاربران به وسیله‌ی آن می‌توانند وارد گوشی خودشان بشوند و با آن کار کنند. تا این لحظه چندین‌بار وجود این سنسور روی نوت جدید تایید شده و حتی ویدیویی هم از آن لو رفته است. عکس‌‌هایی هم از راهنمای استفاده‌ی این سنسور به بیرون درز کرده بود. در راهنما گفته شده که این سنسور برای افرادی که عمل چشم داشته‌اند یا از لنز استفاده می‌کنند، مناسب نیست.

گوشی‌های گلکسی نوت به واسطه قلمی که برای آن‌ها طراحی می‌شود، شناخته می‌شوند. قلم نوت جدید هم پیشرفت‌هایی داشته که از بین آن‌ها می‌توان به اتصال بلوتوثی بهتر و قابلیت Air View پیشرفته‌تر اشاره کرد. با قابلیت Air View می‌توان قلم را به صفحه نمایش گوشی نزدیک کرد و یکسری کارهای مختلف انجام داد.

در شایعات گفته شده که گوشی جدید سامسونگ با شش گیگابایت رم راهی بازار می‌شود. البته این شایعه در چند وقت گذشته کمر رنگ شده و در خبرهای جدیدتر گفته شده که این محصول با ۴ گیگابایت رم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

در مورد تراشه‌ی به کار رفته روی گلکسی نوت ۷ هم خبرهای مختلفی به بیرون درز کرده است. به احتمال زیاد گلکسی نوت ۷ در کشورهای آمریکا و چین با تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۱ و در سایر کشورها با تراشه‌ی اگزینوس ۸۸۹۳ عرضه می‌شود. این اتفاق در زمان عرضه‌ی گلکسی S7 هم رخ داد.

از دیگر ویژگی‌های نوت ۷ می‌توان به ضد آب و ضد نفوذ گرد و خاک بودن آن شاره کرد. این تلفن همراه هوشمند از گواهی IP68 بهره می‌برد و به همین دلیل می‌تواند تا عمق ۱٫۵ متری تا مدت زمان ۳۰ دقیقه در برابر نفوذ آب مقاوم باشد.

این گوشی همانند اکثر تلفن‌های همراهی که به‌تازگی راهی بازار می‌شوند از پورت USB Type-C بهره می‌برد. حتی تصاویری از کابل و شارژر آن هم به بیرون درز کرده بودند. در شایعات گفته شده که این گوشی یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم دارد. صفحه نمایش همیشه روشن هم یکی دیگر از قابلیت‌های این گوشی است. این ویژگی در گلکسی اس ۷ هم وجود داشت و باعث می‌شد که کاربران بدون روشن کردن صفحه نمایش متوجه اعلان‌های دریافتی و ساعت بشوند.

هنوز درباره‌ی میزان حافظه‌ی داخلی این گوشی شایعات زیاد وجود دارد. در حالی که فکر می‌کردیم این گوشی‌ در مدل‌های مختلف با حافظه داخلی‌های متفاوت عرضه شود، شایعات جدید گفته‌اند که این گوشی تنها یک مدل با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت. قبلا گفته شده بود که این گوشی مدلی هم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد.

در هفته‌ی گذشته هم اولین رندرهای رسمی این گوشی منتشر شد که کاربران را با ظاهر نهایی این محصول آشنا می‌کردند. این گوشی در رنگ‌های مختلفی عرضه خواهد شد. البته تصاویر پس‌زمینه‌ای که روی این محصول نصب شده هم به بیرون درز کرده‌اند.

گلکسی نوت ۷ همانند هر گوشی دیگری که راهی بازار می‌شود، لوازم جانبی‌های مختلفی خواهد شد. از هم اکنون تصاویر مختلفی از قاب‌هایی که همراه آن عرضه می‌شود هم منتشر شده است.

گلکسی نوت ۷ از جمله محصولات هیجان انگیز سامسونگ است که تا چند روز دیگر راهی بازار می‌شود. ۱۲ مرداد ماه به دیجی‌کالا‌مگ بیایید تا با مشخصات نهایی این محصول آشنا شوید. محصولی که به احتمال زیاد ۸۰۰ دلار قیمت دارد و از صفحه نمایش ۵٫۷ یا ۵٫۸ اینچی بهره می‌برد.

20101

کد خبر: 666060

وب گردی

وب گردی