با  این 5 اپلیکیشن اندرویدی در پیشبرد علم سهیم باشید!

آیا می‌دانستید که شما هم می‌توانید با استفاده از یک فناوری به نام محاسبات کندویی یا محاسبات کلاستری (خوشه‌ای)، وقت بیکاری گوشی خود را به پیشبرد اهداف علمی بشر اختصاص دهید؟ برنامه‌های اندرویدی متعددی وجود دارند که به شما امکان می‌دهند توان پردازشی دستگاه خود را در اختیار محققان دانشگاهی در رشته‌های مختلف قرار دهید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارنت، طرز کار این برنامه‌ها به این صورت است: زمانی که از گوشی یا تبلت خود استفاده نمی‌کنید (مثلاً آن را به شارژ زده‌اید)، دستگاه می‌تواند با دستگاه‌های دیگری که این برنامه را بر خود نصب دارند تشکیل یک شبکه را بدهد و این دستگاه‌ها یک ابرکامپیوتر چندملیتی را بسازند که توان محاسباتی آن توسط دانشمندانی که توانایی به جلو راندن بشر را دارند، به کار گرفته می‌شود.

اگر فکر می‌کنید این کار کمک چندان بزرگی نیست، به خاطر داشته باشید که موسسه‌های علمی به‌شدت با کمبود بودجه مواجه هستند و حتی به کمک‌های کوچک هم نیاز خواهند داشت. پنج برنامه‌ای که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، از سخت‌افزار دستگاه اندرویدی شما برای کمک به محاسبات حوزه‌های پزشکی، فیزیک، شیمی، نجوم، جغرافیا و دیگر بخش‌ها بهره می‌گیرد. زمانی که شما مشغول انجام کارهای دیگرتان هستید، دستگاه شما مشغول انجام محاسبات در جهت پیشرفت بشر است. عالی به نظر می‌رسد نه؟

قبل از نصب این برنامه‌ها، به خاطر داشته باشید استفاده از آن‌ها به معنی به‌کارگیری سخت‌افزار دستگاه و کاهش عمر مفیدشان است. چراکه تمام مدتی که برای استراحت گوشی در نظر گرفته‌شده، باتری و پردازنده آن پیوسته در حال کار کردن خواهند بود.

بااین‌وجود حتی در بدترین شرایط هم می‌توان از بهای اندکی که برای پیشرفت بشر پرداخت می‌شود، چشم‌پوشی کرد زیرا تأثیر کمکی که به‌این‌ترتیب انجام می‌دهید بسیار بیشتر از مضرات آن است.

اگر درجایی نزدیک به حلقه آتش در حوضه اقیانوس آرام زندگی می‌کنید، بهتر است از برنامه MyShake استفاده کنید. این برنامه که توسط محققان دانشگاه برکلی کالیفرنیا تولیدشده، به شما امکان دنبال کردن زلزله‌های اخیر را می‌دهد و درعین‌حال اطلاعات باارزشی را در اختیار زلزله شناسان قرار می‌دهد. این برنامه از حسگرهای متعدد دستگاه شما برای بررسی فعالیت‌های زمین‌لرزه‌ای بهره می‌گیرد. با ترکیب اطلاعات دریافتی از دستگاه شما و دستگاه سایر کاربرانی که این برنامه را نصب‌کرده‌اند، زمین شناسان به نقشه‌ای دقیق از زلزله‌های سرتاسر حوضه اقیانوس آرام دسترسی پیدا می‌کنند. همچنین می‌توانند از این اطلاعات برای دادن هشدارهای پیشرفته و به‌موقع استفاده کنند. می‌توانید اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌شود را هم ببینید. به‌طورکلی این یکی از دقیق‌ترین برنامه‌های مربوط به دنبال کردن زلزله است.

20101

کد خبر: 666064

وب گردی

وب گردی