کوهکن: احتمال حمایت اصولگرایان از احمدی‌نژاد کمتر از 10 درصد است

نماینده مردم لنجان در مجلس می‌گوید: اگر حسن روحانی در یک سال باقیمانده از دوران ریاستش در ارتباط با چند مقوله به موفقیت‌هایی دست پیدا کند، نوع نگاه اصو‌لگرایان به وی نسبت به شرایط کنونی می‌تواند متفاوت باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بخش‌های از گفتگوی محسن کوهکن عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری را در ادامه بخوانید؛

*نباید در جامعه اینگونه تلقی شود که تنها کسانی ظرفیت حضور در انتخابات ریاست جمهوری را دارند که رئیس جمهور و یا در ادوار گذشته داوطلب بوده‌اند. افراد بسیاری برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارند که نه تنها مبرا از نقاط منفی روسای جمهور سابق هستند، بلکه در بخش‌های مختلف کشور تجربیات ارزشمندی دارند.

*برداشتم از اظهارات مصباحی‌مقدم این است که اگر حسن روحانی در یک سال باقیمانده از دوران ریاستش در ارتباط با چند مقوله به موفقیت‌هایی دست پیدا کند، نوع نگاه اصو‌لگرایان به وی نسبت به شرایط کنونی می‌تواند متفاوت باشد. یکی از مطالبات جدی مردم در وضعیت کنونی بهبود مسائل اقتصادی است. در سال گذشته در چنین مواقعی بود که با یکسری تبلیغات تازه دلخوشی‌هایی در ارتباط با توافق هسته‌ای و برجام در میان مردم به وجود آمد اما اگر الآن به سراغ توده مردم بروید، دیگر آن دلخوشی و امیدواری کاذب را عمدتا به دلیل بدعهدی‌های طرف غربی نمی‌بینید. قطعا اگر اتکای اصلی دولت در این مدت باقی مانده روی ریل اقتصاد مقاومتی، خروج از رکود و پاسخگویی به مطالبات مردم باشد، به میزان مقبولیتش افزوده می‌شود. در این صورت گرایش اصولگرایان به سمت دولت نیز بیشتر خواهد شد.

*دو دوره‌ای شدن ریاست جمهوری روحانی دست مردم است. تشکلی هم که خدامحور و مردم‌نگر باشد، هنگام تحلیل چهارساله عملکرد نه بی‌جهت از آن تعریف می‌کند و نه مغرضانه دولت را به باد انتقاد می‌گیرد.

*اصولگرایان علاوه بر تحلیل عملکرد احمدی‌نژاد در دو دوره‌ای که رئیس جمهور بود، از یاد نبرده‌اند که وی در دوره دوم ریاست‌ جمهوری‌اش به نوعی از اصولگرایان تبری و اعلام نمود که خطش را از آنان جدا کرده است و مسلما در بررسی‌های آتی‌شان این موضوع را هم مدنظر قرار می‌دهند. علاوه بر این وضعیت داوطلبان جناح مقابل هم حائز اهمیت است.

*در شرایط فعلی حمایت اصولگرایان از احمدی‌نژاد را بعید و حتی کمتر از ده درصد می‌‌دانم.

* احمدی‌نژاد اخیرا شعارهای پوپولیستی جدیدی به ویژه در زمینه چند برابر کردن یارانه‌ها می‌دهد. استنباط نیمی از کسانی که نگاه مثبت به عملکرد احمدی‌نژاد دارند (به ویژه در شهرستان‌ها) این است که می‌گویند احمدی‌نژاد به ما یارانه داده است، در حالی که طرح هدفمندی یارانه‌ها یک تصمیم حاکمیتی و چند قوه‌ای است اما چون دولت آن را پرداخت می‌کرد، مردم چنین دیدی دارند. به هر صورت با وجود آنکه باید حرمت کسانی که هنوز طرفدار احمدی‌نژاد هستند را نگه داشت، اما اگر احمدی‌نژاد به صحنه انتخابات آینده نیاید و به خاطر خدا از گزینه مطلوب اصولگرایان حمایت کند، ما از همین الآن از وی تشکر می‌کنیم.

202/201

کد خبر: 666128

وب گردی

وب گردی