حمایت 33 میلیارد تومانی دانشگاه شریف از طرح‌های پژوهشی تا پایان 94

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف از حمایت 33 میلیارد تومانی این صندوق از طرح‌های پژوهشی در حوزه‌هایی همچون زیست‌فناوری، آی تی، دارو و ... تا پایان سال 94 خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، سید مهدی سادات رسول تعداد پروژه‌های تحت پوشش صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف از سال 88 تاکنون را 270 فقره اعلام کرد و گفت: تا پایان سال گذشته، 33 میلیارد تومان هزینه صرف حمایت از طرح‌های پژوهشی شده که این طرح‌ها در حوزه‌هایی همچون زیست فناوری، آی تی، دارو و ... بوده است.

سادات رسول با اشاره به اینکه صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شریف بخشی از اکوسیستم کارآفرینی دانشگاه است، سرمایه ثبتی صندوق را سه میلیاردو 850 میلیون تومان عنوان کرد.

او افزود: صندوق پژوهش و فناوری با فعالیت‌هایی همچون اعطای تسهیلات از منابع بانک توسعه صادرات با نرخ‌های 15 و 18 درصد،‌ عاملیت ارزیابی صندوق نوآوری (با تسهیلات 11 درصد) و مشارکت و صدور ضمانت‌نامه به ارائه خدمات و تسهیلات می‌پردازد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شریف، مسائل حقوقی و مالیاتی را از جمله مشکلات این صندوق عنوان کرد و گفت: برخلاف بانک‌ها و لیزینگ‌ها که معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند، صندوق‌ها باید مبلغی را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده به سازمان‌های مالیاتی پرداخت کنند که این مساله می‌تواند صندوق‌ها را در ارائه خدمات بیشتر محدود کند.

20104

کد خبر: 666134

وب گردی

وب گردی