امضای قرارداد ٤٠ میلیون مترمکعبی صادرات گاز ایران به گرجستان

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران از امضای قرارداد صادرات گاز ایران به شرکت جی آی ای سی گرجستان خبرداد و گفت: بر اساس این قرارداد حجم گاز ارسالی برای یک دوره چهارماهه ٤٠ میلیون مترمکعب است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شانا،علیرضا کاملی با اشاره به این که قرارداد صادرات گاز ایران به گرجستان با یک شرکت بخش خصوصی این کشور به نام جی آی ای سی (Georgian International Energy Corporation) امضا شده است، اظهار کرد: این قرارداد برای یک دوره چهار ماهه و به صورت آزمایشی امضا شده است.

وی حجم این قرارداد را ٤٠ میلیون مترمکعب برای یک دوره چهارماهه اعلام کرد و افزود: اجرایی شدن این قرارداد منوط به دریافت مجوزهای لازم از ارمنستان است.

شرکت جی آی تی سی در زمینه تولید، انتقال انرژی، تاسیسات برقابی و نیروگاه فعالیت می کند؛ همچنین واردات و توزیع گاز برای مشتریان صنعتی نیز جزو فعالیتهای این شرکت قرار دارد.

این شرکت که زیرشاخه گروه صنعتی گرجستان است در سال ٢٠٠٥ تاسیس شد و مقر آن در تفلیس است.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران هفته گذشته پس از دیدار با لئون یولیان، وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان گفته بود: ایران یک قرارداد کوچک آزمایشی با یک خریدار گرجستانی برای خرید گاز امضا کرده است که امیدواریم این قرارداد امسال با عبور گاز ایران از خاک ارمنستان فعال شود.

607/601

کد خبر: 666166

وب گردی

وب گردی