کتاب هشتم از مجموعه  پرفروش «هری پاتر»منتشر شد

جی.کی.رولینگ کتاب هشتم از مجموعه پرفروش «هری پاتر» را ساعت ۱۲ دیشب به وقت محلی در لندن عرضه کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از گاردین، جی.کی.رولینگ خالق مجموعه پرفروش «هری پاتر» کتاب هشتم از این مجموعه را ساعت ۱۲ دیشب به وقت محلی در لندن عرضه کرد. این در حالی است که نیویورک نیز آماده می‌شود تا چنین برنامه‌ای را تا ساعاتی دیگر (۱۲ شب به وقت محلی) تجربه کند. در سیدنی نیز هواداران این کتاب ساعت ۵.۳۰ صبح پشت در کتاب‌فروشی‌ها صف بستند تا این کتاب را تهیه کنند.

درست ۹ سال پس از انتشار هفتمین کتاب از مجموعه کتاب‌های پرفروش «هری پاتر»، کتاب جدید با عنوان «هری پاتر و کودک طلسم‌شده» وارد بازار کتاب شد. این کتاب در حالی به دست دوستداران خود رسید که بالاترین میزان پیش‌خرید یک کتاب در آمریکا از سال ۲۰۰۷ را کسب کرد.

در همین حال بیشترین تلاش‌ها برای این بود که در ساعت‌های اولیه انتشار کتاب روشن شود موضوع این کتاب درباره چیست.

پس از نجات جهان جادو توسط هری پاتر و یارانش که بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه فروش کرد و به ۶۸ زبان ترجمه و منتشر شد، دیگر خیلی‌ها داستان زندگی پسری که زنده ماند را می‌دانند.

داستان این کتاب که در قالب نمایشنامه نوشته شده ۱۹ سال پس از رویدادهای «هری پاتر و یادگاران مرگبار» رخ می‌دهد. شخصیت اصلی آن مجموعه یعنی هری پاتر اکنون کارمند پرکار وزارت جادو و پدر سه فرزند است. اما او هنوز با سیاهی‌های گذشته دست به گریبان است.

شرکت «بارنز اند نوبل» به عنوان بزرگترین کمپانی خرده‌فروشی کتاب در آمریکا اعلام کرد کتاب «هری پاتر و کودک طلسم‌شده» پرفروش‌ترین کتاب این کمپانی پس از انتشار آخرین کتاب از مجموعه «هری پاتر» بوده است. در واقع گفته شده از زمانی که اعلام شد این کتاب منتشر می‌شود، دیگر همه می‌خواستند آن را تهیه کنند.

هم‌زمان با انتشار این کتاب نمایشی به همین عنوان در نمایشخانه «وست اند» لندن به صحنه رفته است. رولینگ اعلام کرده منتظر است تا این نمایش به آمریکا نیز برسد.

این در حالی است که همه منتظرند انتشار این کتاب بازار کتاب را به تکان وادارد و این در حالی است که آمازون اعلام کرده ۸۲ درصد فروشش با پیش فروش این کتاب بالا رفته است.

رولینگ که ابتدا قصد انتشار نمایشنامه «هری پاتر و کودک طلسم‌شده» را نداشت و آن را برای اجرای نمایش در لندن نوشته بود، پس از درخواست هوادارانش اجازه انتشار آن را داد.

آخرین کتاب از مجموعه قبلی در ۲۴ ساعت نخست ۸.۳ میلیون نسخه تنها در آمریکا فروخته بود و در یک سال به فروش ۴۴ میلیون نسخه‌ای در سراسر جهان دست یافت.

آخرین فیلمی که با اقتباس از جلد آخر کتاب قبلی ساخته شده بود پنج سال پیش راهی سینماها شده بود.

منبع مهر

10508

کد خبر: 666188

وب گردی

وب گردی