نفتکشها با پرچم کشورهای مختلف در خارک پهلو گرفتند

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به تردد کشتیهای بزرگ نفتی و سوپر تانکرها به خارک، گفت: برای نخستین بار پس از برجام، نفتکشها با پرچم کشورهای مختلف وارد بندر خارک شدند و پس از بارگیری به مقاصد مورد نظر حرکت می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شانا محمد مهدی بنچاری، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان این که بندر خارک از بنادر مهم و راهبردی کشور است، گفت: پایانه خارک از مهمترین بنادر کشور در حوزه صادرات است، به‌ گونه‌ای که بیشترین نفت خام صادراتی کشور از این بندر مهم و استراتژیک بارگیری می‌شود.

وی با بیان این که در چهار ماه نخست امسال میزان صادرات از بندر خارک ٦٠ درصد افزایش یافته است، افزود: در ٤ ماه نخست امسال، ٣٥ میلیون و ٨٣٨ هزار تن محصولات مختلف از پایانه خارک بارگیری و صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٦٠ درصد رشد دارد.

بنچاری با اشاره به تردد کشتیهای بزرگ نفتی و سوپر تانکرها به خارک، تصریح کرد: برای نخستین بار پس از برجام، نفتکشها با پرچم کشورهای مختلف وارد بندر خارک شدند و پس از بارگیری به مقاصد مورد نظر حرکت می‌کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: نفتکشهایی از کشورهای فرانسه، اسپانیا، یونان، لهستان، هلند، ایتالیا و کره‌جنوبی در بندر خارک پهلو گرفتند.

وی با بیان این که اسکله‌ های جزیره خارک دارای ظرفیت بالایی برای پهلوگیری و بارگیری هستند، گفت: اسکله تی یا شرقی قادر است همزمان هشت کشتی برای بارگیری پهلودهی کند و در اسکله آذرپاد یا غربی خارک، چهار کشتی همزمان برای بارگیری نفت خام پهلو می‌گیرد.

بنچاری افزود: در چهار ماه نخست امسال ٩٢٥ کشتی با ظرفیت بالای یکهزار تن و زیر یکهزار تن برای صادرات پهلو گرفتند، از این تعداد کشتی ٢٤٠ فروند سوپرتانکر نفتکش بود که برای نخستین بار پس از برجام در خارک تردد می‌کردند.

607/601

کد خبر: 666235

وب گردی

وب گردی